Öğretim Programı
1. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT101 | - | Tek Değişkenli Analiz I | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
2 | MAT115 | - | Matematiğin Temelleri | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
3 | MAT116 | - | Analitik Geometri | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
4 | MAT131 | - | Bilgisayar Programlama I | Zorunlu | 1 | 1 | 1 | 3 | ✓ |
5 | FLF101 | - | Fransızca Cef B2.1 Akademik | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 2 | |
2024-2025 öncesinde PH105 Mantık I dersini almış ve F veya NP ile kalmış öğrenciler, o dersin yerine aynı kod ve isimli dersi Felsefe bölümünden alabilir veya 2. yarıyıl açılacak MAT106 Ayrık Matematik dersini alabilir. |
2. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT102 | - | Tek Değişkenli Analiz II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 7 | ✓ |
2 | MAT112 | - | Fizik II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
3 | MAT116 | - | Analitik Geometri | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6 | ✓ |
4 | MAT132 | - | Bilgisayar Programlama II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | ✓ |
5 | ATA002 | - | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
6 | FLF201 | - | Fransızca Cef B2.2 Akademik | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 2 | |
7 | PH106 | - | Mantık II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6 |
3. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT201 | - | Seriler ve Çok Değişkenli Fonksiyonlar | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
2 | MAT204 | - | Soyut Cebir | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
3 | MAT231 | - | Algoritma ve İleri Programlama I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | ✓ |
4 | MAT261 | - | Doğrusal Cebir I | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
Öğrenciler Yabancı Diller Bölümünden 2 AKTS'lik FL... kodlu bir yabancı dil dersi almalıdır. FL... kodlu derslerle ilgili ayrıntılı bilgiler sayfanın altındadır. |
4. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT202 | - | Çok Değişkenli Analiz II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 7 | ✓ |
2 | MAT204 | - | Soyut Cebir | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 7 | ✓ |
3 | MAT232 | - | Algoritma ve İleri Bilgisayar Programlama II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
4 | MAT262 | - | Doğrusal Cebir II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 7 | ✓ |
5 | TUR002 | - | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 |
5. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT301 | MAT101, MAT102 | Metrik Topoloji | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
2 | MAT305 | - | Fizik I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
3 | MAT331 | - | Olasılık | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8 | ✓ |
4 | MAT391 | - | Matematik Tarihi I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
5 | MAT399 | - | Staj I | Seçmeli | 1 | 0 | 0 | 5 | |
2024-2025 öncesinde MAT111 Fizik I dersinden kalmış öğrenciler onun yerine MAT305 Fizik I dersini alır. Öğrenciler Yabancı Diller Bölümünden 2 AKTS'lik FL... kodlu bir yabancı dil dersi almalıdır. FL... kodlu derslerle ilgili ayrıntılı bilgiler sayfanın altındadır.
|
6. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT304 | - | Seminer IV | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 4 | ✓ |
2 | MAT325 | MAT102, MAT116 | Karmaşık Fonksiyonlar Kuramı | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 8 | ✓ |
3 | MAT328 | - | Kısmi Türevli Denklemler | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 8 | ✓ |
4 | MAT332 | - | Çizgeler Kuramı | Seçmeli | 5 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
7. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT408 | - | Topolojik Veri Analizi | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
2 | MAT439 | - | Matematiksel Mantık | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5 | |
3 | MAT452 | MAT201, MAT261, MAT262 | Fonksiyonel Analize Giriş | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
4 | MAT497 | - | Bitirme Projesi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7 | |
5 | MAT499 | MAT497 | Bitirme Projesi II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 7 | |
2024-2025 öncesinde MAT452 Fonksiyonel Analiz zorunlu dersinden F veya NP ile kalmış öğrenciler aynı kodlu ve adlı seçmeli dersi alabilirler, bu durumda önceki kredi ve AKTS'ye göre hesaplama yapılır. Veya o ders yerine farklı bir seçmeli ders alabilirler, bu durumda 3 kredi ve 5 AKTS üzerinden hesaplama yapılır. |
8. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | MAT407 | - | Makine Öğrenmesi | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6 | ✓ |
2 | MAT409 | - | Kategori Teorisi ve Uygulamaları | Seçmeli | 5 | 0 | 0 | 5 | |
3 | MAT410 | - | Doğal Dil İşleme | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
4 | MAT416 | - | Uygulamalı Matematik | Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 5 | ✓ |
5 | MAT417 | MAT116, MAT202 | Türevli Geometri | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 8 | ✓ |
6 | MAT497 | - | Bitirme Projesi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7 | |
7 | MAT499 | - | Bitirme Projesi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 7 |
Yabancı Dil Dersleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T.C. GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
|
Güz Yarıyılı | Ön koşul | Bahar Yarıyılı | Ön koşul |
---|---|---|---|
FLE101 İngilizce A1-A2.1 | - | FLE201 İngilizce CEF A1-A2.2 | - |
FLE102 İngilizce B1.1 | FLE101-201 | FLE202 İngilizce CEF B1.2 | FLE101-201 |
FLE103 İngilizce B2.1 | FLE102-202 | FLE203 İngilizce CEF B2.2 | FLE102-202 |
FLE105 İleri Seviye İngilizce Yazılı Anlatım I | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLE205 İleri Seviye İngilizce Yazılı Anlatım II | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLE106 İleri Seviye İngilizce Sözlü Anlatım I | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLE206 İleri Seviye İngilizce Sözlü Anlatım II | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLE107 TOEFL Hazırlık I | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLE207 TOEFL Hazırlık II | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLG101 Almanca A1.1 | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLG201 Almanca A1.2 | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLG102 Almanca A2.1 | FLG 101-201 | FLG202 Almanca A2.2 | FLG 101-201 |
FLG103 Almanca B1.1 | FLG 102-202 | FLG203 Almanca B1.2 | FLG 102-202 |
FLS101 İspanyolca A1-A2.1 | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLS201 İspanyolca A1-A2.2 | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLS102 İspanyolca B1.1 | FLS 101-201 | FLS202 İspanyolca B1.2 | FLS 101-201 |
FLS103 İspanyolca B2.1 | FLS 102-202 | FLS203 İspanyolca B2.2 | FLS 102-202 |
- Yabancı Diller Bölümü sadece yukarıdaki tabloda verilen derslerden sorumludur. Bu derslerin dışında, Fransızca dahil, verilen tüm yabancı dil derslerinden öğrencinin kayıtlı olduğu Bölüm sorumludur.
- Öğrencilerin derslere yazılabilmeleri için kayıtlı oldukları lisans programı için belirlenmiş sınıf geçme ve başarı koşullarını sağlamaları şartı aranmaz.
- Herhangi bir dil seviyesinin bahar yarıyılı dersini alabilmek için o seviyenin güz yarıyılı dersini almış olmak gereklidir. Ancak güz yarıyılındaki dersi alıp bundan başarısız olan öğrenci bahar yarıyılındaki derse devam edebilir.
- Öğrenci, herhangi bir dil seviyesinin güz ve bahar yarıyıllarında açılan derslerinin her ikisinden başarılı olmadan bir üst seviyenin derslerine yazılamaz.
- Dikkat: Herhangi bir dil seviyesinin güz ve bahar yarıyıllarında açılan derslerinden en az birinden başarısız olan öğrencinin Seviye Yeterlilik Sınavı’na girmesi zorunludur. Birinci Seviye Yeterlilik Sınavı hemen bahar yarıyılı bütünleme sınavları sonrası yapılır. Bu sınavdan başarısız olan öğrenciler bir sonraki akademik yılın başında yapılan İkinci Seviye Yeterlilik Sınavına girerler.
- Seviye yeterlilik sınavından başarılı olan öğrencinin bu sınavdan aldığı not başarısız olduğu ders(ler)in notu yerine geçer. Hem birinci hem de ikinici Seviye Tespit Sınavı’nda başarısız olan öğrenci bir sonraki akademik yılda başarısız olduğu ders(ler)e tekrar yazılır. Tekrar alınan derse devam zorunludur.
- Yeterlik sınavına girmesi zorunlu olan öğrenci, sınavına gireceği seviye ile ilgili, o seviyede veya üstünde olduğunu gösteren uluslararası sınavların (ör.TOEFL, IELTS, TestDAF, DELE) birinden aldığı geçerli sonuç belgesiyle beraber, güz yarıyılı kayıt haftası öncesi herhangi bir zaman, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na yazılı olarak başvurması durumunda, Seviye Yeterlik Sınavında başarılı olmuş sayılır.
- Öğrencilerin derslere %80'den az olmamak üzere devamı zorunludur. Devam zorunluluğuna uymayan öğrenciler ilgili dersten başarısız sayılır.
- Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’nca kabul edilen haklı bir nedene dayalı olarak, belirtilen tarihlerde ara sınava giremeyen öğrenciler için mazeret sınavı yapılabilir. Haklı nedenin en geç, ara sınavı izleyen 3 (üç) iş günü içerisinde Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na yazılı olarak bildirilmesi gereklidir.
- Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC başarı notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. Öğrencinin bir derse ait başarı notu F ise, öğrenci o dersten başarısız sayılır.
- Final ve bütünleme sınavlarının mazeret sınavı yoktur.
- Yabancı Diller Bölümü tarafından açılan derslerle ilgili not yükseltme sınavı yapılmaz.
- Öğrenciler sınav sonucunun ilan tarihini izleyen üç iş günü içinde, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na dilekçe ile başvurarak, sınav kâğıdının maddi hata yönünden incelenmesini isteyebilirler.
- Öğrenciler bir dersteki başarı notlarına, notlarının ilan tarihini izleyen üç iş günü içinde, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na dilekçe ile başvurarak itiraz edebilirler.
SEVİYE | A1 | A2 | B1 | B2 | |
ANLAMA
|
dinleme
|
Benimle, ailemle ve yakın çevremle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilirim. | Beni doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilirim. (Örneğin; En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek). Kısa, net, basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi kavrayabilirim. | İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilirim. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanıma giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net olduğunda anlayabilirim. | Güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşma ve sunumları anlayabilir, karmaşık tümcelerle yapılan tartışmaları takip edebilirim. Televizyon haberlerini ve güncel olaylara ilişkin programların çoğunu anlayabilirim. Standart dilin kullanıldığı filmlerin çoğunu anlayabilirim. |
okuma
|
Katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilirim. | Kısa ve basit metinleri okuyabilirim. İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilir ve kısa kişisel mektupları anlayabilirim. | Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirim. | Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirim. Çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilirim. . | |
KONUŞMA
|
diyalog
|
Karşımdaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerimi oluşturmada bana yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurabilirim. O anki gereksinime ya da çok bildik konulara ilişkin alanlarda basit sorular sorabilir ve cevap verebilirim. | Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilirim. Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasam da kısa sohbetlere katılabilirim. | Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim. Bildik, ilgi alanıma giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilirim. | Öğrendiğim dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilirim. Bildik konularlardaki tartışmalarda, kendi görüşlerimi açıklayıp destekleyerek etkin bir rol oynayabilirim. |
söz. ifade
|
Yaşadığım yeri ve tanıdığım insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanabilirim. | Basit bir dille ailemi ve diğer insanları, yaşam koşullarımı, eğitim geçmişimi ve son işimi betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilirim. | Deneyimlerimi, hayallerimi, umutlarımı, isteklerimi ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirinebağlayabilirim. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilirim. Bir öyküyü anlatabilirim, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilirim ve izlenimlerimi belirtebilirim. | İlgi alanıma giren çeşitli konularda açık ve ayrıntılı bilgi verebilirim. Çeşitli seçeneklerin olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koyarak bir konu hakkında görüş bildirebilirim. | |
YAZMA
|
yazma
|
Kısa ve basit tümcelerle kartpostal yazabilirim. Örneğin; Tatil kartpostalıyla selam göndermek gibi. Kişisel bilgi içeren formları doldurabilirim Örneğin: Otel kayıt formuna isim, uyruk ve adres yazmak gibi. | Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilirim. Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilirim. | Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirim. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kişisel mektuplar yazabilirim. | İlgi alanıma giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirim. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kopozisyon ya da rapor yazabilirim. Olayların ve deneyimlerin benim için taşıdıkları önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilirim. |