Matematik Lisans Programı

Sayılar Kuramına Giriş(MAT364)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
MAT364 Sayılar Kuramına Giriş 6 5 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Ezgi KANTARCI OĞUZ ezgikantarcioguz@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sayı teorisindeki temel kavramlar ve yöntemleri öğrenmek
İçerik Bölünebilme, asal sayılar, denklem çözümleri, çarpımsal fonksiyonlar, rasyonellerle yaklaşımlar,
Dersin Öğrenme Çıktıları *
Öğretim Yöntemleri An Introduction to the Theory of Numbers-Ivan Niven, Herbert S. Zuckerman, Hugh L. Montgomery
Kaynaklar
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Öklid Algoritması, Ebob, Ekok
2 Asallar, Aritmetiğin Temel Teoremi
3 Binom Açılım ve Özellikleri
4 Modüler Aritmetik
5 Modüler Denklem Çözümleri, Çin Kalan Teoremi
6 Üreteç Kökler
7 Arasınav
8 Tam sayı Fonksiyonu ve özellikleri
9 Çarpımsal Fonksiyonlar
10 Möbius Formülü
11 Diofant denklemler, Lineer Durum
12 Markov Denklemi, Vieta Sıçraması
13 Farey Ağacı, Rasyonellerle gerçel sayılara yaklaşma
14 Sürekli Kesirler
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 15 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 16 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 13 30
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 5
Bütünleme 0 0
Toplam 15 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; X
2 Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; X
3 Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; X
4 Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; X
5 Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; X
6 ​Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir​; X
7 Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; X
8 Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; X
9 Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; X
10 Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 13 3 39
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 1 13
Ödevler 13 3 39
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20 20
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Bütünleme 0 0 0
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 4.84
Dersin AKTS Kredisi 5
Scroll to Top