Öğretim Programı
1. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | ING106 | - | Matematik I | Zorunlu | 4 | 2 | 0 | 7 | |
2 | ING116-A | - | Fizik I | Zorunlu | 3 | 0 | 2 | 5 | |
3 | ING116-B | - | Fizik I | Zorunlu | 3 | 0 | 2 | 5 | |
4 | ING127 | - | Kimya | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
5 | INF112-A | - | Programlamaya Giriş | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 6 | |
6 | INF112-B | - | Programlamaya Giriş | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 6 | |
7 | INF113 | - | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4 | |
8 | FLF101 | - | Fransızca Cef B2.1 Akademik | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 2 | |
Not 1 : Fransızca Hazırlık sınıfından gelen ve Fransızca seviye tespit sınavında başarısız olan öğrenciler, Yabancı Dil dersi olarak Fransızca dersini alırlar. Fransızca seviye tespit sınavını başarmış olup, İngilizce seviye tespit sınavında başarısız olan öğrenciler, Yabancı Dil dersi olarak, Yabancı Dil Bölümü’nün öğrencinin seviyesine uygun olarak açacağı İngilizce dersini alırlar. Fransızca ve İngilizce seviyeleri istenen düzeyde olan öğrenciler, Yabancı Dil Bölümü’nün açacağı diğer dil derslerini alırlar. Not 2 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “ING 104 Matematik I” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 106 Matematik I” ve 1. Sınıf / Bahar Yarıyılından “INF 115 Programlama Dillerinin Prensipleri” ile “INF 116 Bilgisayar Sistemlerine Giriş” derslerini alırlar. Not 3 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “ING 114 Fizik I” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 116 Fizik I” ve 1. Sınıf / Bahar Yarıyılından “INF 115 Programlama Dillerinin Prensipleri” derslerini alırlar. Not 4 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “ING 125 Kimya I” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 127 Kimya” dersini alırlar. Not 5 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “INF 102 Programlamaya Giriş” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 112 Programlamaya Giriş” dersini alırlar. Not 6 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “INF 101 Bilgisayar Mühendisliğine Giriş” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 113 Bilgisayar Mühendisliğine Giriş” dersini alırlar. Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. 2. Laboratuvar saati olan derslere kayıt olan öğrenci sayısı 25’den fazla olması halinde laboratuvar dersleri ayrı gruplar halinde yapılabilecektir.
|
2. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | ING107 | - | Matematik II | Zorunlu | 4 | 2 | 0 | 7 | |
2 | ING117 | - | Fizik II | Zorunlu | 3 | 0 | 2 | 5 | |
3 | INF114 | - | Algoritma ve İleri Bilgisayar Programlama | Zorunlu | 3 | 0 | 2 | 5 | |
4 | INF115 | - | Programlama Dillerinin Prensipleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
5 | INF116 | - | Bilgisayar Sistemlerine Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
6 | ING144 | - | Teknik Resim | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 3 | |
7 | CNT120 | - | Kariyer Planlama | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 2 | |
8 | TUR002 | - | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
9 | FLF201 | - | Fransızca Cef B2.2 Akademik | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 2 | |
Not 7 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “ING 105 Matematik II” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 107 Matematik II” ve “INF 115 Programlama Dillerinin Prensipleri” ile “INF 116 Bilgisayar Sistemlerine Giriş” derslerini alırlar. Not 8 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “ING 115 Fizik II” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 117 Fizik II” ve “INF 116 Bilgisayar Sistemlerine Giriş” derslerini alırlar. Not 9 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “ING 126 Kimya II” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 115 Programlama Dillerinin Prensipleri” ile “INF 116 Bilgisayar Sistemlerine Giriş” derslerini alırlar. Not 10 : 2020-2021 öğretim yılı ve öncesinde “INF 103 Algoritma ve İleri Bilgisayar Programlama” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 114 Algoritma ve İleri Bilgisayar Programlama” dersini alırlar. Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. 2. Laboratuvar saati olan derslere kayıt olan öğrenci sayısı 25’den fazla olması halinde laboratuvar dersleri ayrı gruplar halinde yapılabilecektir.
|
3. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | ING251 | - | Yüksek Matematik I | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4 | |
2 | ING207 | - | Lineer Cebir | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5 | |
3 | INF256 | - | Olasılık | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | |
4 | INF246 | - | Programlama Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 0 | 2 | 3 | |
5 | INF224-A | INF103/INF114 | Veri Yapısı ve Algoritmalar | Zorunlu | 3 | 0 | 2 | 4 | |
6 | INF224-B | INF103/INF114 | Veri Yapısı ve Algoritmalar | Zorunlu | 3 | 0 | 2 | 4 | |
7 | ING229-A | - | Analog Elektronik | Zorunlu | 2 | 2 | 2 | 7 | |
8 | ING229-B | - | Analog Elektronik | Zorunlu | 2 | 2 | 2 | 7 | |
Not 11 : 2021-2022 öğretim yılı ve öncesinde “ING 203 Yüksek Matematik I” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 251 Yüksek Matematik I” ve 1. Sınıf / Bahar Yarıyılından “INF 115 Programlama Dillerinin Prensipleri” ya da “INF 112 Programlamaya Giriş” derslerini alırlar. Not 12 : 2021-2022 öğretim yılı ve öncesinde “INF 236 Programlama Uygulamaları” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 246 Programlama Uygulamaları” dersini alırlar. Not 13 : 2022-2023 öğretim yılı ve öncesinde “INF 204 Elektromanyetik Dalgalar” ve “INF 211 Bilgisayar Mühendisliği için Olasılık ve İstatistiğe Giriş” dersinden kalan öğrenciler, bu dersler yerine “INF 256 Olasılık” ve “INF 257 İstatistik” derslerini alırlar. Not 14 : 2022-2023 öğretim yılı ve öncesinde “INF 204 Elektromanyetik Dalgalar” dersinden kalan ve “INF 211 Bilgisayar Mühendisliği için Olasılık ve İstatistiğe Giriş” dersini alıp başarılı olan öğrenciler, 5. yarıyıl itibariyle seçmeleri gereken INF derslerine ilaveten 1 adet INF seçmeli ders alırlar. Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. Bir derse yazılabilmek için, ilgili ön koşul ders(ler)inin başarılmış olması gerekmektedir. 2. Laboratuvar saati olan derslere kayıt olan öğrenci sayısı 20’den fazla olması halinde laboratuvar dersleri iki ayrı grup olarak yapılabilecektir.
|
4. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | ING252 | - | Yüksek Matematik II | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4 | |
2 | ING208 | - | Diferansiyel Denklemler | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4 | |
3 | INF257 | - | İstatistik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
4 | ING220 | - | Sayısal Elektronik | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
5 | INF243 | - | Nesneye Yönelik Programlama | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 7 | |
6 | ATA002 | - | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
7 | INF291 | - | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Not 15 : 2021-2022 öğretim yılı ve öncesinde “ING 204 Yüksek Matematik II” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “ING 252 Yüksek Matematik II” ve 1. Sınıf / Bahar Yarıyılından “INF 115 Programlama Dillerinin Prensipleri” ya da “INF 112 Programlamaya Giriş” derslerini alırlar. Not 16 : 2021-2022 öğretim yılı ve öncesinde “INF 223 Nesneye Yönelik Programlama” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 243 Nesneye Yönelik Programlama” dersini alırlar. Not 17 : 2021-2022 öğretim yılı ve öncesinde “INF 299 Staj” dersinden kalan öğrenciler, bu ders yerine “INF 291 Staj” dersini alırlar. Not 18 : 2022-2023 öğretim yılı ve öncesinde “INF 204 Elektromanyetik Dalgalar” dersinden başarılı olan ve “INF 211 Bilgisayar Mühendisliği için Olasılık ve İstatistiğe Giriş” dersinden kalan öğrenciler, “INF 257 İstatistik” dersini alırlar. Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler.Bir derse yazılabilmek için, ilgili ön koşul ders(ler)inin başarılmış olması gerekmektedir. 2. Laboratuvar saati olan derslere kayıt olan öğrenci sayısı 25’den fazla olması halinde laboratuvar dersleri ayrı gruplar halinde yapılabilecektir.
|
5. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | INF356 | IND211/INF256/INF257/INF211 | Veri Analizine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
2 | INF324 | - | İlişkisel Veri Tabanları | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
3 | INF315 | - | Kesikli Matematik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
4 | INF316 | - | Sinyaller ve Sistemler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
5 | INF320 | INF220 | Bilgisayar Mimarisi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6 | |
6 | CNT350 | - | Bilgisayar Mühendisleri için Proje, Risk ve Değişiklik Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
7 | INF352 | - | İnsan Bilgisayar Etkileşimine Giriş | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
8 | INF353 | - | Web Programlamaya Giriş | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
9 | INF354 | - | Bilişimde Oyun Teorisi ve Uygulamalarına Giriş | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. 2. Bir derse yazılabilmek için, ilgili ön koşul ders(ler)inin başarılmış olması gerekmektedir. 3. Seçmeli dersler (S) ile ifade edilir. Önerilen seçmeli derslerden 1 adet ders seçilecektir.Öğrenciler yukarıdaki tabloda bulunan seçmeli ders alternatiflerine ek olarak "MAT 301 Topoloji" dersinide seçebilirler.
|
6. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | INF323 | - | Otomatlar ve Diller Teorisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
2 | INF333 | INF103 | İşletim Sistemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 5 | |
3 | INF325 | ING207 | Sayısal Analiz | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
4 | INF340 | - | Mikroişlemciler | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 5 | |
5 | INF334 | IND211/INF256/INF257/INF211 | Bilgisayar Ağları | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
6 | INF345 | INF316 | Sayısal İşaret İşleme | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
7 | INF360 | - | Veritabanı Yönetimi ve Güvenliği | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
8 | INF365 | - | Bilgi Teorisi | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
9 | INF399 | - | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. 2. Bir derse yazılabilmek için, ilgili ön koşul ders(ler)inin başarılmış olması gerekmektedir. 3. Seçmeli dersler (S) ile ifade edilir. Önerilen seçmeli derslerden 1 adet ders seçilecektir. 4. Laboratuvar saati olan derslere kayıt olan öğrenci sayısı 25’den fazla olması halinde laboratuvar dersleri ayrı gruplar halinde yapılabilecektir.
|
7. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | INF443 | INF103/INF223 | Dağıtık Sistemler ve Uygulamalar | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6 | |
2 | INF400 | INF103 | Veri Derlemesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
3 | INF444 | INF223 | Yapay Zeka | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
4 | INF402 | - | Nesnelerin İnternetine Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 3 | |
5 | INF493 | - | Bilgisayar Mühendisliğinde Araştırma Konuları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | |
6 | INF471-A | INF334 | Bilişimde Güvenlik | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
7 | INF471-B | INF334 | Bilişimde Güvenlik | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
8 | INF438 | INF324 | İleri Veri Tabanları | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
9 | INF430 | ING220 | Robotik | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
10 | INF432 | - | Bilgisayar Grafikleri | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
Not 19 : 2022-2023 öğretim yılı ve öncesinde “INF 470 Bilgisayar Ağ Laboratuvarı” dersinden kalan öğrenciler “INF 402 Nesnelerin İnternetine Giriş” dersini alırlar. Genel Kural : 1. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. 2. Bir derse yazılabilmek için, ilgili ön koşul ders(ler)inin başarılmış olması gerekmektedir. 3. Seçmeli dersler (S) ile ifade edilir. Önerilen seçmeli derslerden 1 adet ders seçilecektir. 4. Laboratuvar saati olan derslere kayıt olan öğrenci sayısı 25’den fazla olması halinde laboratuvar dersleri ayrı gruplar halinde yapılabilecektir.
|
8. Yarıyıl |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Ders Kodu | Ön Koşul | Dersin Adı | Türü | Teori | Uygulama | Lab | AKTS | Erasmus |
1 | INF481 | - | Yazılım Mühendisliği ve Nesneye Yönelik Tasarım | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 5 | |
2 | INF482 | - | Gömülü Sistem Tasarım Temelleri | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 5 | |
3 | INF494 | INF493 | Bitirme Projesi | Zorunlu | 0 | 3 | 0 | 6 | |
4 | IND471 | ING207 | Yöneylem Araştırması | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 4 | |
5 | IND472 | - | Mühendislik Ekonomisi | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 4 | |
6 | INF483 | IND211/INF256/INF257/INF211 | Bilgi Çıkarımı ve Veri Madenciliğine Giriş | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
7 | INF437 | INF334 | Sistem Mühendisliği | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
8 | INF446 | - | Bilgisayar Mühendisliğinde Özel Konular | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
9 | INF441 | INF315 | Şifrelemeye Giriş | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
10 | INF447 | INF334 | Paralel İşleme | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4 | |
11 | CNT412 | - | Bilişim Hukuku | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | |
12 | CNT413 | - | Modern Fiziğin Temel Kuramları | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | |
13 | CNT417 | - | Girişimcilik | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | |
14 | CNT416 | - | Sosyal Medya | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | |
15 | CNT411 | - | Fotoğrafçılık | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | |
Genel Kural : 1. Mezun olabilmek için öğrencinin en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması şartını sağlaması gerekmektedir. 2. Önerilen seçmeli derslerden, CNT grubundan 1 adet, INF grubundan 2 adet, IND grubundan 1 adet olmak üzere 4 adet ders seçilecektir.Öğrenciler, yukarıdaki tabloda bulunan CNT seçmeli ders alternatiflerine ek olarak "MAT 393 Matematik ve Toplum" ve IND seçmeli ders alternatiflerine ek olarak "MAT 383 Matematiksel Modelleme ve Simülasyona Giriş" derslerini seçebilirler. 3. Mezun olabilmek için, öğrencinin toplam 12 kredilik yabancı dil dersini başarmış olması veya İngilizce seviyesinin en az B2 seviyesinde olması gerekmektedir. 4. Öğrenciler, aynı yarıyıl içinde en fazla 45 AKTS kredilik derse yazılabilirler. AKTS toplamı 240’ın altında kalan öğrenciler, mezuniyet şartı olan 240 AKTS’ye ulaşmak için S ile belirtilen INF grubu seçmeli derslerden alırlar.
|
Yabancı Dil Dersleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T.C. GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
|
Güz Yarıyılı | Ön koşul | Bahar Yarıyılı | Ön koşul |
---|---|---|---|
FLE101 İngilizce A1-A2.1 | - | FLE201 İngilizce CEF A1-A2.2 | - |
FLE102 İngilizce B1.1 | FLE101-201 | FLE202 İngilizce CEF B1.2 | FLE101-201 |
FLE103 İngilizce B2.1 | FLE102-202 | FLE203 İngilizce CEF B2.2 | FLE102-202 |
FLE105 İleri Seviye İngilizce Yazılı Anlatım I | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLE205 İleri Seviye İngilizce Yazılı Anlatım II | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLE106 İleri Seviye İngilizce Sözlü Anlatım I | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLE206 İleri Seviye İngilizce Sözlü Anlatım II | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLE107 TOEFL Hazırlık I | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLE207 TOEFL Hazırlık II | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLG101 Almanca A1.1 | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLG201 Almanca A1.2 | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLG102 Almanca A2.1 | FLG 101-201 | FLG202 Almanca A2.2 | FLG 101-201 |
FLG103 Almanca B1.1 | FLG 102-202 | FLG203 Almanca B1.2 | FLG 102-202 |
FLS101 İspanyolca A1-A2.1 | İngilizce B2 ve üstü seviye | FLS201 İspanyolca A1-A2.2 | İngilizce B2 ve üstü seviye |
FLS102 İspanyolca B1.1 | FLS 101-201 | FLS202 İspanyolca B1.2 | FLS 101-201 |
FLS103 İspanyolca B2.1 | FLS 102-202 | FLS203 İspanyolca B2.2 | FLS 102-202 |
- Yabancı Diller Bölümü sadece yukarıdaki tabloda verilen derslerden sorumludur. Bu derslerin dışında, Fransızca dahil, verilen tüm yabancı dil derslerinden öğrencinin kayıtlı olduğu Bölüm sorumludur.
- Öğrencilerin derslere yazılabilmeleri için kayıtlı oldukları lisans programı için belirlenmiş sınıf geçme ve başarı koşullarını sağlamaları şartı aranmaz.
- Herhangi bir dil seviyesinin bahar yarıyılı dersini alabilmek için o seviyenin güz yarıyılı dersini almış olmak gereklidir. Ancak güz yarıyılındaki dersi alıp bundan başarısız olan öğrenci bahar yarıyılındaki derse devam edebilir.
- Öğrenci, herhangi bir dil seviyesinin güz ve bahar yarıyıllarında açılan derslerinin her ikisinden başarılı olmadan bir üst seviyenin derslerine yazılamaz.
- Dikkat: Herhangi bir dil seviyesinin güz ve bahar yarıyıllarında açılan derslerinden en az birinden başarısız olan öğrencinin Seviye Yeterlilik Sınavı’na girmesi zorunludur. Birinci Seviye Yeterlilik Sınavı hemen bahar yarıyılı bütünleme sınavları sonrası yapılır. Bu sınavdan başarısız olan öğrenciler bir sonraki akademik yılın başında yapılan İkinci Seviye Yeterlilik Sınavına girerler.
- Seviye yeterlilik sınavından başarılı olan öğrencinin bu sınavdan aldığı not başarısız olduğu ders(ler)in notu yerine geçer. Hem birinci hem de ikinici Seviye Tespit Sınavı’nda başarısız olan öğrenci bir sonraki akademik yılda başarısız olduğu ders(ler)e tekrar yazılır. Tekrar alınan derse devam zorunludur.
- Yeterlik sınavına girmesi zorunlu olan öğrenci, sınavına gireceği seviye ile ilgili, o seviyede veya üstünde olduğunu gösteren uluslararası sınavların (ör.TOEFL, IELTS, TestDAF, DELE) birinden aldığı geçerli sonuç belgesiyle beraber, güz yarıyılı kayıt haftası öncesi herhangi bir zaman, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na yazılı olarak başvurması durumunda, Seviye Yeterlik Sınavında başarılı olmuş sayılır.
- Öğrencilerin derslere %80'den az olmamak üzere devamı zorunludur. Devam zorunluluğuna uymayan öğrenciler ilgili dersten başarısız sayılır.
- Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’nca kabul edilen haklı bir nedene dayalı olarak, belirtilen tarihlerde ara sınava giremeyen öğrenciler için mazeret sınavı yapılabilir. Haklı nedenin en geç, ara sınavı izleyen 3 (üç) iş günü içerisinde Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na yazılı olarak bildirilmesi gereklidir.
- Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC başarı notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. Öğrencinin bir derse ait başarı notu F ise, öğrenci o dersten başarısız sayılır.
- Final ve bütünleme sınavlarının mazeret sınavı yoktur.
- Yabancı Diller Bölümü tarafından açılan derslerle ilgili not yükseltme sınavı yapılmaz.
- Öğrenciler sınav sonucunun ilan tarihini izleyen üç iş günü içinde, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na dilekçe ile başvurarak, sınav kâğıdının maddi hata yönünden incelenmesini isteyebilirler.
- Öğrenciler bir dersteki başarı notlarına, notlarının ilan tarihini izleyen üç iş günü içinde, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na dilekçe ile başvurarak itiraz edebilirler.
SEVİYE | A1 | A2 | B1 | B2 | |
ANLAMA
|
dinleme
|
Benimle, ailemle ve yakın çevremle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilirim. | Beni doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilirim. (Örneğin; En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek). Kısa, net, basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi kavrayabilirim. | İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilirim. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanıma giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net olduğunda anlayabilirim. | Güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşma ve sunumları anlayabilir, karmaşık tümcelerle yapılan tartışmaları takip edebilirim. Televizyon haberlerini ve güncel olaylara ilişkin programların çoğunu anlayabilirim. Standart dilin kullanıldığı filmlerin çoğunu anlayabilirim. |
okuma
|
Katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilirim. | Kısa ve basit metinleri okuyabilirim. İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilir ve kısa kişisel mektupları anlayabilirim. | Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirim. | Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirim. Çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilirim. . | |
KONUŞMA
|
diyalog
|
Karşımdaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerimi oluşturmada bana yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurabilirim. O anki gereksinime ya da çok bildik konulara ilişkin alanlarda basit sorular sorabilir ve cevap verebilirim. | Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilirim. Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasam da kısa sohbetlere katılabilirim. | Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim. Bildik, ilgi alanıma giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilirim. | Öğrendiğim dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilirim. Bildik konularlardaki tartışmalarda, kendi görüşlerimi açıklayıp destekleyerek etkin bir rol oynayabilirim. |
söz. ifade
|
Yaşadığım yeri ve tanıdığım insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanabilirim. | Basit bir dille ailemi ve diğer insanları, yaşam koşullarımı, eğitim geçmişimi ve son işimi betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilirim. | Deneyimlerimi, hayallerimi, umutlarımı, isteklerimi ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirinebağlayabilirim. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilirim. Bir öyküyü anlatabilirim, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilirim ve izlenimlerimi belirtebilirim. | İlgi alanıma giren çeşitli konularda açık ve ayrıntılı bilgi verebilirim. Çeşitli seçeneklerin olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koyarak bir konu hakkında görüş bildirebilirim. | |
YAZMA
|
yazma
|
Kısa ve basit tümcelerle kartpostal yazabilirim. Örneğin; Tatil kartpostalıyla selam göndermek gibi. Kişisel bilgi içeren formları doldurabilirim Örneğin: Otel kayıt formuna isim, uyruk ve adres yazmak gibi. | Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilirim. Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilirim. | Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirim. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kişisel mektuplar yazabilirim. | İlgi alanıma giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirim. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kopozisyon ya da rapor yazabilirim. Olayların ve deneyimlerin benim için taşıdıkları önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilirim. |