Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

Veri Yapısı ve Algoritmalar(INF224-A)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
INF224-A Veri Yapısı ve Algoritmalar 3 3 0 2 4 4
Ön Koşul INF103/INF114
Derse Kabul Koşulları INF103/INF114
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Günce Keziban ORMAN korman@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları Mert Arda ASAR (Email)
Dersin Amacı Dersin asıl amacı, öğrenciye çeşitli tip veriler için en uygun veri yapısını seçebilme, bu veri yapılarını algoritmalar içinde kullanabilme, yazılan algoritmaların performans analizlerini yapabilme ve veri yapılarını ve ilgili algoritmaları C dilinde kodlayabilme yetilerini kazandırmaktır.
İçerik 1. Hafta. Veri Yapısı ve Algoritmalara Giriş, C hatırlatma 
2. Hafta. Diziler, İşaretçiler, Sıralı Listeler, Kuyruklar, Yığıtlar,  Özyinelemeli Çağırma 
3. Hafta. Sıralı Listeler , Karmaşıklık, Büyük-O, Çalışma Süresi, Hesaplanabilirlik
4. Hafta. Arama Yöntemleri  ve Ağaçlar 1 : Ardışık arama , İkili arama  
5. Hafta. Arama Yöntemleri  ve Ağaçlar 2 : Red-Black Trees , AVL trees , n-ary trees  
6. Hafta. Sıralama Algoritmaları : Bubble , Quick , Insert , Merge  
7. Hafta. Heap Sort ve Heap Ağaçları, Bucket/Radix Sort ,Hashing Tables , Huffman Coding 
8. Hafta. Ara Sınav
9. Hafta. Çizgeler (Graphs) :Multi dimensional Arrays , Graphs with pointers , Undirected & Directed Graphs 
10. Hafta. Çizgeler (Graphs) :Graph Traversal : DFS , BFS  , Kruskal&Prim , Dijkstra algoritmaları 
11. Hafta. Dinamik Programlama1- Bellman-Ford and Floyd-Warshall 
12. Hafta. Eşleştirme Algoritmaları
13. Hafta. Dönem sonu Araştırma sunumları / Tekli performans ölçümü 
14. Hafta Dönem sonu Araştırma sunumları / Tekli performans ölçümü
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
• Tüm veri yapıları hakında bilgi sahibi olur.
• Elindeki veriye en uygun veri yapısını seçebilir.
• Problem çözümlerinde kullandığı algoritmalarda bu veri yapılarını kullanabilir.
• Farklı algoritmaların performansını birbirleriyle karşılaştırarak, en iyisini seçebilir.
• Veri yapısı ve çeşitli algoritmaları C dilinde kodlayabilir.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, İşbirlikli Öğrenme, Proje, Beyin Fırtınası
Kaynaklar 1. M.A. Weiss, Data Structures & Algorithm Analysis in C++, 1999, Addison Wesley.
2. A.M. Tanenbaum, Data Structures using C, 1989, Prentice Hall.
3. A. Drozdek, Data Structures and Algorithmss in C++, 2004, Course Technology.
4. R. Sedgewick, Algorithms in C, Parts 1-4: Fundamentals, Data Structures, Sorting, Searching, 1997, Addison-Wesley.
5. Olcay Taner Yıldız, C && Java ile Veri Yapılarına Giriş, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2013.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Algoritma analizi.
2 Genel veri yapıları (diziler, zincirli liste, kuyruk veri yapısı).
3 Ağaç veri yapısı, ikili arama ağacı.
4 AVL ağaçları.
5 Ağaç erişim algoritmaları.
6 Çırpı fonksiyonu ve uygulamaları.
7 Çizge veri yapısı.
8 Ara Sınav
9 Çizge algoritmaları (en kısa yol, en küçük kapsar ağaç).
10 Sıralama algoritmaları.
11 Sıralama algoritmaları.
12 Arama algoritmaları.
13 Arama algoritmaları.
14 Kodlama algoritmaları.
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 4 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 3 15
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 35
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 4 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. X
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 2 4 8
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 6 6
Laboratuar 2 14 28
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 4.32
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top