Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

İnsan Bilgisayar Etkileşimine Giriş(INF352)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
INF352 İnsan Bilgisayar Etkileşimine Giriş 5 3 0 0 3 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) REİS BURAK ARSLAN buarslan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı sürekli gelişen bilgi teknolojileri altyapısı ve insanların bu teknolojileri kullanım gereksinimleri doğrultusunda etkileşim ve arayüz tasarımları ve değerlendirilmesi konusunda temel bilgilerin farklı branşlardan öğrencilere aktarılmasıdır.
İçerik İnsan Bilgisayar Etkileşiminin Tarihçesi
Etkileşimin temel unsurları: insan ve makina
Etkileşim paradigmaları
Etkileşim tasarımı
Etkileşim modelleri
Etkileşimde Ergonomi
Tasarım İlkeleri
Ara Sınav
Kullanıcı Arayüzleri
Makale / proje sunumları
Yenilikçi arayüzler
Kullanılabilirlik
Kullanıcı deneyimi
Grup proje sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonucunda öğrenci;
• İnsan Bilgisayar Etkileşim (İBE) model, tür ve paradigmalarını tanımlayabilecek
• İBE sistemleri tasarlarken yararlanılacak evrensel tasarım prensip ve, standartlarını öğrenecek ve uygulayabilecek
• İBE'de söz konusu olan Kullanıcı ve Görev modellerini tanıyıp çözümleyebilecek
• Yenilikçi İBE yaklaşımlarını tanıyıp kullanabilecek
• Kullanıcı odaklı tasarımın önemini kavrayıp uygulayabilecek
• Farklı arayüzleri Ergonomik unsurlar açısından değerlendirebilecektir.
Öğretim Yöntemleri Sözlü anlatım (tahtada ve yansılar ile)
Öğrenci sunumları
Raporlama
Dönem projesi
Kaynaklar 1- "Human-Computer Interaction" , Alan Dix, Janet Finlay, Gregory Abowd, Russel Beale , Pearson Education Limited 2004

2- "Interaction design: beyond human-computer interaction", Yvonne Rogers, Helen Sharp, Jenny Preece, John Wiley &Sons 2002
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 İnsan Bilgisayar Etkileşiminin Tarihçesi
2 Etkileşimin temel unsurları: insan ve makina
3 Etkileşim paradigmaları
4 Etkileşim tasarımı
5 Etkileşim modelleri
6 Etkileşimde Ergonomi
7 Tasarım İlkeleri
8 Ara Sınav
9 Kullanıcı Arayüzleri
10 Makale / proje sunumları
11 Yenilikçi arayüzler
12 Kullanılabilirlik
13 Kullanıcı deneyimi
14 Grup proje sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 2 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 20
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 4 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. X
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. X
13 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum 2 3 6
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Proje 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Dönem Ödevi / Projesi 1 15 15
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 4.48
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top