Programlamaya Giriş(INF112-B)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF112-B | Programlamaya Giriş | 1 | 4 | 0 | 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Teoman NASKALİ tnaskali@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | Şükrü Demir İnan ÖZER (Email) |
Dersin Amacı |
Bu derste C programlama diline dair temel kavramlar üzerinden öğrencilere genel bir programlama ve algoritmik düşünme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda C ile programlamaya giriş, yapısal program geliştirme, kontrol yapıları, fonksiyonlar, girdi/çıktı, diziler, dosya işlemleri ve göstericiler ele alınan temel konulardandır. Öğrenciler derste öğrendikleri bilgileri, laboratuvarda yürütülen programlama çalışmaları ve ödevlerle uygulama fırsatı bulmaktadırlar. |
İçerik |
1. Hafta Temel kavramlar ve C programlamaya giriş 2. Hafta Değişken türleri, ilk değer atama, tür dönüşümleri 3. Hafta Döngü ve kontrol yapıları 4. Hafta Fonksiyonlar 5. Hafta Değişkenlerin faaliyet alanları, fonksiyonların dönüş türleri 6. Hafta Tek boyutlu ve çok boyutlu diziler 7. Hafta Göstericiler 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta Karakter dizileri, string işlemleri 10. Hafta Yapılar 11. Hafta Dinamik bellek yönetimi 12. Hafta Biçemli dosya okuma/yazma 13. Hafta Karakter tabanlı dosya okuma/yazma 14. Hafta Program çalıştırma, hata ayıklama, komut satırı argümanları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; 1. Verilen bir problemi çözmek için modelleyebilir ve gerekli algoritmaları geliştirebilir, diğer programlama dillerinde de yaygın olarak kullanılan programlama kavramlarında ve tekniklerinde uzmanlaşır. 2. Bu dilde kullanılan ön tanımlı kütüphaneleri ve fonksiyonları kullanabilir, gerektiği durumlarda kendisi yeni fonksiyon yazabilir. 3. Değişkenler ve döngüler kullanarak verilen problemin çözümüne yönelik kodlar oluşturabilir. 4. Koşullu ifadelerin nasıl kullanılabileceğini örneklerle açıklayabilir. 5. Statik ve dinamik bellek yönetimi kavramları arasındaki farkları ve kullanım şekillerini açıklayabilir. 6. Metin dosyaları üzerinde işlem yapabilir, uygun algoritmaları geliştirebilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
1. Ders Notları ve Uygulamalar: http://kikencere.gsu.edu.tr/course/view.php?id=17 2. H. M. Deitel & P . J. Deitel, "C: How to Program" 3. Ben Klemens, “21st Century C”, O’Reilly Media |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |