Popüler Kültür Medya ve Edebiyat(CTV307)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV307 | Popüler Kültür Medya ve Edebiyat | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, iletişim bir egemenlik süreci olduğunun anlaşılması, kültürün ise bir inşa etme ve yaşama anlam verme etkinliği olduğunun kavranmasını amaçlamaktadır. Bu ders bağlamında toplum bilimlerinde Kültürel Çalışmalar Okulu’nun düşünürlerine dayanılarak popüler kültürün yeniden nasıl kavramsallaştığı üzerinde durulacaktır. Derslerde kültür endüstrisinin ve kültürel ürünlerin kitlesel üretim ve tüketime konu olmasının tarihsel gelişimi serimlenecek ve kitle toplumu, kitle kültürü, popüler kültür ile medya aracılığıyla toplumsal hegemonyanın kurulması hakkındaki iletişim literatüründeki tartışmalar ele alınacaktır. |
İçerik | Bknz. Konu Başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-Medya sektörünün ekonomik, politik ve kültürel kodlarının ne olduğunu anlamak -Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek -Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavramak -Popüler kültüre eleştirel yaklaşmayı öğrenmek |
Öğretim Yöntemleri | Öğrenciler verilen okumaları yapmak, öğrenilen ve tartışılan akvramları kullanarak kültür endüstrisi ve popüler kültür konusunda sunumlar yapmaktan sorumludur. Dersin vize ve final sınavlarıyla öğrenciler değerlendirilir. Öğrenciler ayrıca derse katılım ve sunumlarında da sözlü notu alırlar. |
Kaynaklar |
Louis Althusser, Devletin İdeolojik Aygııtları. Antonio Gramsci Hapishane Defterleri. Stuart Hall ( makaleler).. Guy Debord, Gösteri Toplumu. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kültürel Çalışmalar Okulu Genel Tanıtım |
2 | Medya iktidar ve ideoloji tartışma ve kavramlarına giriş |
3 | Kültürel Çalışmalar Okulu’nun temsilcilerini yakından tanımak |
4 | İdeoloji kavramının tarihsel olarak ele alınması |
5 | Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları |
6 | Gramsci ve hegemonya kavramı |
7 | Stuart Hall ve medyanın ideolojik analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Medya ve popüler kültürün egemenliği |
10 | Guy Débord ve Gösteri toplumu tartışmaları |
11 | Medya ürünlerinin Seyirsellik Kodunun tartışılması |
12 | Frankfurt Okulu’na geri dönüş |
13 | Kitle Kültürü ve Popüler Kültür Karşılaştırmaları |
14 | Popüler Kültür ve kültürel direniş olanakları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |