İletişim Lisans Programı

Tv Programcılığı ve Uygulamaları(CTV351)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CTV351 Tv Programcılığı ve Uygulamaları 5 3 0 0 3 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, tv programcılığını tüm yönleriyle öğretmektir.
Günümüz Tv programcılığında yaşanan değişim ve dönüşümleri,
nedenleriyle birlikte değerlendirerek televizyon dünyasının
anlaşılmasını sağlamak, bir meslek olarak da bu alanda uygulama ve
gelişmeleri göstermek amaçlanmaktadır. Bu bağlamda;
a. Tv programcılığı konusunda donanımlı “programcılar”
yetiştirmek (Tv programcılığı yöntemlerini -önce teorik/sonra
pratik olarak- öğretmek),
b. Tv ve tv programcılığı eleştirisi üzerine çalışmak isteyenleri bu
aracın doğası, kullanımı vb. konularda belli ölçülerde
bilgilendirmek dersin başlıca amaçlarıdır.
İçerik 1.Hafta: Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu,
izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2.Hafta: Televizyon nedir? Türkiye’de ve dünyada televizyonun
ve televizyon yayıncılığının gelişim süreci
3.Hafta: Televizyon izleyici ilişkisi (Neden TV izliyoruz?)
4.Hafta: Televizyonda ne izliyoruz
5.Hafta: Tv-gerçeklik ve kamuoyu
6.Hafta: Tv programcılığı ile ilgili temel yöntemler, temel
programcılık yaklaşımları, Tv programı tanımı, işlevleri ve farklı
biçimleri (en geniş tanımıyla), Tv programı yapım aşamaları
7.Hafta: Öneri ve tretman hazırlama kuralları, örnek tv programı
izlenmesi ve tartışılması
8.Hafta: Ara Sınav
9.Hafta: Proje önerilerinin değerlendirilmesi, tretman talebi-sınıf
proje konusunun saptanması
10.Hafta: Tretman değerlendirme, senaryo yazımının anlatımı,
sınıf projesi değerlendirme
11.Hafta: Senaryoların değerlendirilmesi
12.Hafta: Sınıf projesi çekim aşaması
13.Hafta: Sınıf projesi kurgu aşaması
14.Hafta: Sınıf projesi değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
-Televizyonun ve televizyon yayıncılığının doğası gereği sürekli
bir değişim içinde olduğunu öğrenir.
-Televizyon aygıtı ve yayıncılığının doğasını ve bunların
izleyiciyle olana ilişkisini kavrar.
-Hem programcılık anlamında hem de eleştirel anlamda bu
değişimin sonucunu nedenleriyle birlikte değerlendirerek
televizyon dünyasını anlar.
-Kamu hizmeti yayıncılığı bağlamında -öneriden çekim aşamasına
ve kurguya- gerçekleştireceği tv programıyla bir meslek olarak da
televizyon dünyasını tanır.
-Bir düşünceyi öncelikle kağıt üzerinde nasıl tv programı olarak
adlandırılabilecek somut bir projeye dönüştüreceğini öğrenir.
-Gerçekleştireceği tv programı ile bu alanda uygulama ve
gelişmeleri öğrenmiş olur
Öğretim Yöntemleri Anlatı eleştiri analiz uygulama
Kaynaklar Mutlu, Erol.; Televizyon Ve Toplum, TRT Yay., 1999
Baudrillard, J.; “ Tam Ekran”, Tam Ekran içinde, YKY, 2001
Baudrillard, J.; “ Televizyon Fantasmaları”, Tam Ekran içinde, YKY,
2001
Bourdieu, P.; “Sur la Télévision”, Liber, Paris 1996
Cereci, S.; “Televizyonun Sosyolojik Boyutu”, Şule Yayınları, 1996
Connor, S.; “Postmodern TV, Video ve Film”, Posmodernist Kültür
içinde, s: 241-269, YKY, 2001
Ergül, H.; “Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi”, İletişim
yayınları, 2000
Fiske, J.; “Posmodernizm ve Televizyon”, Medya-kültür-siyaset
içinde; Alp yayınları, Şubat 2002, s: 29-57
Geraghty, C., Lusted, D.; “Television Studies Book”, Arnold,
London,1998
Jost, François; “Introduction à l’analyse de la Télévision”, Ellipses
(dans la collection infocom), Paris, 1999
Morley, D.; “Television, audiences, and cultural studies”, Routledge,
London
Mutlu, E.; “Televizyon ve Toplum”, TRT yayınları, 1999, Ankara
Negri, A., Signorelli P., De Berti, R.; “Scènes de la vie Quotidienne”,
‘Dossier ; Sociologie de la télévision : Europe’, N. 44/45(novembre,
décembre, janvier, février), p.55-83, Réseaux, CNE, 1990
Negt, O., Kluge, A.; “La télévision publique: De la publicité
bourgoise à la technologie concrète”, ‘Dossier ; Sociologie de la
télévision : Europe’, N. 44/45 (novembre, décembre, janvier, février),
p.243-269, Réseaux, CNE, 1990
Odabaşı, A.; “Televizyon Nedir? Aracın Diyalektiği”, Bilim ve
Ütopya, Kasım 2000, sayı: 77, s: 15-25
O’Sullivan, T.; “Nostalgia, Revelation and Intımacy: Tendencies in
the Flow of Modern Popular Television”, Television Studies Book
içinde, Geraghty, C., Lusted, D., Arnold, London,1998
Postman, N.; Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı yay.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2 Televizyon nedir? Türkiye’de ve dünyada televizyonun ve televizyon yayıncılığının gelişim süreci
3 Televizyon izleyici ilişkisi (Neden TV izliyoruz?)
4 Televizyonda ne izliyoruz
5 Tv-gerçeklik ve kamuoyu
6 Tv programcılığı ile ilgili temel yöntemler, temel programcılık yaklaşımları, Tv programı tanımı, işlevleri ve farklı biçimleri (en geniş tanımıyla), Tv programı yapım aşamaları
7 Öneri ve tretman hazırlama kuralları, örnek tv programı izlenmesi ve tartışılması
8 Ara Sınav
9 Proje önerilerinin değerlendirilmesi, tretman talebi-sınıf proje konusunun saptanması
10 Tretman değerlendirme, senaryo yazımının anlatımı, sınıf projesi değerlendirme
11 Senaryoların değerlendirilmesi
12 Sınıf projesi çekim aşaması
13 Sınıf projesi kurgu aşaması
14 Sınıf projesi değerlendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 50
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 50
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Diğer 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 3,00
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top