Algoritma ve İleri Bilgisayar Programlama II(MAT232)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MAT232 | Algoritma ve İleri Bilgisayar Programlama II | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | N. Sultan TURHAN sturhan@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin programlama yeteneklerini temel algoritmaların, gerçeklemelerinin ve hesapsal problemlere uygulamalarının incelenmesi yoluyla geliştirmektir. |
| İçerik |
1. Nesneye Yönelik Programlama 1.1. Class, Instance 1.2. Base class, sub class, super class 1.3. Statik fonksiyon, alan, sınıf 1.4. Abstract fonksiyon, sınıf 1.5. Referans davranışı, Değer davranışı, sığ/derin kopyalama 2. Karakter Dizisi Algoritmaları 2.1. KArakter dizilerinde arama 2.2. En uzun ortak alt dizi 3.1..Özyineleme 3.2. Stack 3.3. Depth First Search (DFS) Derinlik öncelikli gezinme/arama 4.1. Queue 4.2. Beadth First Search (BFS) Genişlik öncelikli gezinme/arama 5.1. Ağaçlar 5.1.1 Ağaçların inşası 5.1.2. Ağaçlarda arama/gezinme 6. Çizgeler 6.1. Çizgelerin İnşası 6.2. Çizgelerde arama/gezinme 6.3. Çizge Algoritmaları (Shortest-path, All pairs shortest path, Djikstra's algorithm) |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
--bir problem verildiğinde, öğrenciler problemin mantıksal bileşenlerini ve bunların arasındaki ilişkileri ayırt edebilecek ve her biri için hangi algoritmaları kullanabileceğini belirleyebilecek. --bir algoritma verildiğinde, öğrenciler bunun performansını ve karakteristiklerini aynı türden diğer algoritmalar ile karşılaştırabiliyor olacak. --bir kaynak kodu verildiğinde, öğrenciler bunun içinde gerçeklenmiş olan veri yapılarını ve algoritmaları ayırt edip, belirleyebilecek. |
| Öğretim Yöntemleri | teorik ders, ödev |
| Kaynaklar |
The Art of Computer Programming, Addison-Wesley, Donald Knuth Algorithms, 4th Ed. Robert Sedgewick |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Karakter Dizisi Algoritmaları (karakter dizisinde arama,en uzun ortak altdizi) |
| 2 | Karakter Dizisi Algoritmaları (edit mesafesi: Levenstein Distance) |
| 3 | Nesneye Yönelik Programlama (Class, Instance, Base class, sub class, super class) |
| 4 | Nesneye Yönelik Programlama (Statik fonksiyon/alan/sınıf, Abstract fonksiyon/sınıf) |
| 5 | Referans davranışı, değer davranışı, sığ/derin kopyalama (shallow/deep copy) |
| 6 | 1.Arasınav |
| 7 | Ağaçlar, Ağaçların Nesneler ile inşası |
| 8 | Ağaçlarda arama/gezinme |
| 9 | Çizgeler, çizgelerin nesneler ile inşası |
| 10 | Çizgelerde döngü arama |
| 11 | 2. Arasınav |
| 12 | Çizgelerin matris temsili, matris ve nesneler şeklinde temsiller arasında dönüşüm |
| 13 | Çizgelerde arama/gezinme |
| 14 | Çizge algoritmaları (shortest path, all pairs shortest path, Djikstra's algorithm) |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 14 | 1 | 14 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.12 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


