| Dersin Dili |
Fransızca |
| Türü |
Zorunlu |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Dersi Veren(ler) |
Gülfem ALPTEKİN
gulfem@gmail.com (Email)
|
| Dersin Yardımcıları |
|
| Dersin Amacı |
Bu derste, nesneye yönelik tasarım sürecinde faydalanılabilecek araçlar tanıtılmakta ve öğrencilere bunları uygulayabilme alışkanlığı kazandırılmaktadır. Bu araçlar hem görsel, hem de metinsel olarak tasarıma yardımcı olurlar. Bununla beraber, öğrenciler bir yazılım projesinin hayat döngüsü içinde karşılaşılabilecek her türlü süreçte verimliliği arttırabilecek yöntemleri ve araçları kullanabilme yeteneği kazanırlar. Öğrencilere yazılım mühendisliğinin, bilgisayar mühendisliği içindeki yerini öğrenir. Yazılım tasarımının ve ardından nesneye yönelik tasarımın gerekliliğini anlar. Dünyaca standart olarak kabul edilmiş görsel bir tasarım dili olan UML'i kullanabilir. Farklı yazılım problemlerinin tasarımını UML dili kullanarak yapabilir. Öğrencilere yazılım geliştirme süreci ve yaşam döngüsünden ayrıntılarıyla bahsedebilir ve piyasada kullanılan yazılım geliştirme süreçlerinin birbirleriyle kıyaslayabilir. Geliştirilen yazılımı test edebilir ve beklenen maliyeti hesaplayabilir.
|
| İçerik |
|
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır:
1. Bir yazılım mühendisinin sorumluluklarını bilerek, bir yazılım problemini, isterlerini ve gerçekleştirdiği yazılımsal ve donanımsal tasarımı metinsel ve görsel olarak raporlayabilir. 2. Bir yazılıma ait fonksiyonel analiz dokümanı, ister dokümanı ve tasarım dokümanı oluşturabilir. 3. Bir yazılımın geliştirilmesinde kullanılabilecek en uygun süreci seçip uygulayabilir. 4. Bir yazılımı hangi farklı yöntemlerle test edebileceğini bilerek, kendisine en uygun test yöntemini uygulayabilir.
|
| Öğretim Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, İşbirlikli Öğrenme, Proje, Beyin Fırtınası
|
| Kaynaklar |
1. Software Engineering, Ian Sommerville, Addison-Wesley, 10th Edition, 2015. 2. Introduction to Software Engineering Design, Processes, Principles, and Patterns with UML2, Christophe Fox, Addison-Wesley, 2006.
|