Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| FLF101 | Fransızca Cef B2.1 Akademik | 1 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Cathy Cadinha ccadinha@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | B2 seviyesine ulaşma/universite objektifleri doğrultusunda fransızca |
| İçerik | ileri seviye dil bilgisi/anlama ve ifade alıştımaları |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Dil yeteneği ve pedagojik otonomi kazanma |
| Öğretim Yöntemleri | aksiyonel |
| Kaynaklar | fransızca metinler(dosya) |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Tanımlama |
| 2 | Felsefi bir kavramı tanımlama ve sunma |
| 3 | Varsayımları,ihtimalleri ve problematiği tanımlayabilmek için bir sorunun terimlerini analiz etmek |
| 4 | Metnin ileri sürdüğü tezi ve problematiği bulmak |
| 5 | DELF b2 soru türleri için hazırlık ve işitsel dökümanları anlama |
| 6 | Yazılı belgeleri genel olarak anlama |
| 7 | Okuma değerlendirmesi-sınav |
| 8 | Bir söylemin yapısal özelliklerini inceleme |
| 9 | Fikirleri yeniden formüle etmek |
| 10 | Bir metnin ana fikrini çıkarmak |
| 11 | Bir fikri karşılaştırma veifade etme |
| 12 | Metin kurgusu ve analizi |
| 13 | Delf b2 metin anlama |
| 14 | Rapor yazma |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 3 | 20 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
| Proje | 1 | 20 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 1 | 10 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 1 | 10 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
| 2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
| 3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
| 4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
| 5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | |||||
| 6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
| 7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | |||||
| 8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | |||||
| 9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
| 10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 4 | 1 | 4 |
| Sunum | 1 | 1 | 1 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
| Proje | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 4 | 4 |
| Raporlar | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 47 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 1.88 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||


