Türk-Yunan İlişkileri ve Medya(COM330)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM330 | Türk-Yunan İlişkileri ve Medya | 6 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sezai Enis TULÇA etulca@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Türk-Yunan ilişkilerinin Türk Dış Politikasındaki tarihsel önemi ve güncel sorunları işlenecektir. Bunun yanında 185 yıla yaklaşan Osmanlı-Yunan ve Türk-Yunan ilişkileri süreci içinde 150 senelik sürtüşme dönemleri dışındaki toplamı 35 yılı bulan yaklaşık 20 yıllık 1930-1950 yakınlaşma ve dostluk dönemi ile 1999 sonrası diyalog süreci'nin gelecekteki çözüm yöntemlerine katkısı ile her iki ülke medya'sının ilişkilerdeki rolü ile araştırılacaktır. |
İçerik | Konu Başlıklarında |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Türk-Yunan İlişkilerinin tarihsel geçmişini öğrenmiş olmak Türk-Yunan İlişkilerinin temel sorunlarını öğrenmiş olmak 1999 Helsinki süreci sonrasında Türk-Yunan İlişkilerinin geleceği hakkında değerlendirmeler yapmak. |
Öğretim Yöntemleri | Yüz yüze anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma ile |
Kaynaklar |
La politique extérieure de la Turquie- Didier Billion- L'Harmattan A concise history of Greece- Richard Clogg- Cambridge Universal Press/ Türkçesi İletişim yayınları Türk Dış Politikasının analizi- Faruk Sönmezoğlu- Der yayınları Türk-Yunan İlişkileri Salahi Sonyel- Remzi Kitabevi Türk-Yunan ilişkilerinde Güç ve tehdit- Gülden Ayman- Der yayınları Les différends gréco-turcs- Semih Vaner- Edition L'Harmattan/Türkçesi Metis Yayınları Yunanlıların Anadolu macerası 1919-1922 Alexander A.Pallis- Yapı Kredi yayınları L'Occupation grec en Anatolie 1919-1922 Enis Tulça- Sam yayınları Atatürk-Venizelos ve Bir Diplomat; Enis Bey Enis Tulça- Simurg Yayınları Azınlıklar ve Lozan tartışmaları Levent Ürer- Derin yayınları Yaşadıklarım Ege'de olup bitenler- Çetinkaya Apatay- Kazancı Yayınevi Yunanistan'da büyük açlık dönemi ve Türkiye Ulvi Keser- Iq yayınları Yunanistan ve ''Doğudan gelen tehlike'' Alexis Heraclides-İletişim yayınları Avrupa Birliği ve Kıbrıs sorunu- Haluk Kabaalioğlu- Yeditepe yayınları Greece and the new Balkans- Coufoudakis-Psomiades-Gerolymatos/Pella yayınları Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları Uyuşmazlığı Sertaç H.Başeren - T.Deniz Aramaları Vakfı |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Türk-Yunan İlişkileri tarihçesi 1 ve 2 |
2 | Türk-Yunan İlişkileri'nde Yunan ve Türk Medya'sının karşılaştırılması |
3 | Yunanistan'da Türkiye Siyaseti ve siyasi aktörler |
4 | Türkiye'de Yunanistan Siyaseti ve siyasi aktörler |
5 | Ege Sorunu |
6 | Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları sorunu |
7 | Kıbrıs Sorunu |
8 | Vize |
9 | 1990 Sonrası Güney Doğu Avrupa'da Türk-Yunan ekonomik ve siyasi nüfuz mücadelesi |
10 | 1999 sonrası AB endeksli Türk-Yunan İlişkileri |
11 | Sunum ve tartışma |
12 | Sunum ve tartışma |
13 | Sunum ve tartışma |
14 | Sunum ve tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1996 Kardak Krizinde Medya'nın rolü |
2 | Batı Trakya Türklerinin sorunları |
3 | Lozan antlaşmasından bu yana İstanbul Rumları |
4 | Heybeliada Ruhban Okulu meselesi ve Patrikhane'nin Türk-Yunan ilişkilerindeki rolü |
5 | Ege Sorunu |
6 | Doğu Akdeniz Deniz Yetki alanları sorunu |
7 | Kıbrıs sorunu'na günümüzdeki çözüm arayışları |
8 | Türk-Yunan İş konseyleri ve günümüzde iki ülke ticari ilişkileri |
9 | 1999 yılının Türk-Yunan İlişkilerindeki önemi ve Cem-Papandreou dönemi diplomatik süreci |
10 | Balkan paktından ayasofya'nın müzeleşmesi kararına 1934 yılında Türk-Yunan ilişkileri ve karşılıklı diplomatik jestler |
11 | Yunanistan'da Türkiye ile yakınlaşma süreçlerinde iz bırakmış siyasi aktörler; E.Venizelos-K.Caramanlis-G.Papandreou |
12 | 1980'lerden itibaren Yunanistan'ın Türkiye'ye karşı silahlanma süreci |
13 | Türkiye ve Yunanistan arasında Turizm'de işbirliği gayretleri |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 25 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | |||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | |||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | |||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | |||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | |||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | |||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | |||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |