İletişim Araştırmaları(COM282)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM282 | İletişim Araştırmaları | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu derste öncelikle medyatik ve iletişimsel olgulara dair ne tür İletişim araştırmalarının ışığı altında toplumsal, politik ve kültürel boyutlarıyla çağımıza dair eleştirel bir perspektif geliştirmek. |
İçerik |
İletişim bilimlerinin meşru sorunsalları. Enformasyon toplumu, denetim toplumu, medya ve siyasette propaganda (Nazi Almanyası ve İtalyan faşizmi), tüketim toplumu eleştirisi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-İletişim bilimlerinin tarihsel araştırma geleneklerini ve konularını öğrenmek -Yeni araştırma eğilimleri hakkında bilgi sahibi olmak -Türkiye’de bu alanda yapılan araştırma örneklerini öğrenmek |
Öğretim Yöntemleri | Öğrenciler derslere verilen okumaları yaparak aktif olarak katılır. vize ve final sınavları öğrencinin ders başarısını ölçer. öğrencilerin katılımları ve sunumları da sözlü notu olarak değerlendirilir. |
Kaynaklar |
Susan Sontag Büyüleyen Faşizm Rienfenstal'ın Nazi Almanyası Dönemi için çektiği belgeseller Bernardo Bertolucci, Il Conformista Michel Haneke Filmleri Paul-André Rosental, Faits et utophie chez Gabriel Tarde D. Gaxie, Le cens caché Alex Boren A rhetorical analysis of Black Mirror |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Nazi Almanyası propaganda süreçlerine dair belgesel izlenmesi |
2 | İzlenen belgeselin Faşist retorik açısından incelenmesi |
3 | İtalyan faşizmi açısından Bernardo Bertolucci'nin Il Conformista filmi |
4 | Filmin incelenmesi |
5 | Citizen Four Belgeseli |
6 | Enformasyon çağında denetim ve gözetim bağlamında belgeselin incelenmesi |
7 | Michel Haneke'nin Filmleri |
8 | vize |
9 | Tüketim toplumu eleştirisi |
10 | Gabriel de Tarde genel sunum |
11 | Gabriel de Tarde Kitle Piskolojisi |
12 | Demokrasi ve medya Daniel Gaxie |
13 | Black Mirror dizisi |
14 | enformasyon toplumu eleştirisi bağlamında dizinin incelenmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |