Programlama Uygulamaları(INF236)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF236 | Programlama Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | MURAT AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste Linux bilgisi ve C++ eşliğinde nesneye dayalı programlamaya giriş anlatılmaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Linux kurulumu ve özellikleri 2. Hafta: Temel Linux shell komutları 3. Hafta: Temel Linux shell komutları 4. Hafta: Temel Linux shell komutları 5. Hafta: Shell script programlama 6. Hafta: C++ programlamaya giriş 7. Hafta: C++ programlamaya giriş 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Class, nesne ve metot ilişkileri 10. Hafta: Nesneye dayalı programlamaya giriş 11. Hafta: Nesneye dayalı programlamaya giriş 12. Hafta: Nesneye dayalı programlamaya giriş 13. Hafta: C++ ile nesneye dayalı programlama 14. Hafta: C++ ile nesneye dayalı programlama |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Linux 2. C++ 3. Nesneye Dayalı Programlamaya Giriş |
Öğretim Yöntemleri | Teorik ve laboratuvar çalışmaları ile ders işlenmektedir. |
Kaynaklar |
1. Linux / Herkes İçin, Christopher Negus, Alfa Yayınları, 2007. 2. Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu, Robert Lafore, Alfa Yayınları, 2009. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Linux kurulumu ve özellikleri |
2 | Temel Linux shell komutları |
3 | Temel Linux shell komutları |
4 | Temel Linux shell komutları |
5 | Shell script programlama |
6 | C++ programlamaya giriş |
7 | C++ programlamaya giriş |
8 | Ara sınav |
9 | Class, nesne ve metot ilişkileri |
10 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
11 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
12 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
13 | C++ ile nesneye dayalı programlama |
14 | C++ ile nesneye dayalı programlama |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Linux kurulumu ve özellikleri |
2 | Temel Linux shell komutları |
3 | Temel Linux shell komutları |
4 | Temel Linux shell komutları |
5 | Shell script programlama |
6 | C++ programlamaya giriş |
7 | C++ programlamaya giriş |
8 | Ara sınav |
9 | Class, nesne ve metot ilişkileri |
10 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
11 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
12 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
13 | C++ ile nesneye dayalı programlama |
14 | C++ ile nesneye dayalı programlama |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |