Reklam Tarihi(COM339)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM339 | Reklam Tarihi | 5 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem ERSAYIN cersayin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
1950 sonrası Amerika'da başlayan TV reklamcılığının on yıllar bazında gelişimi açıklanacak. TV reklamcılığının toplumsal iz düşümleri aktarılacak. TV reklamcılığının diğer mecralara olan etkisi aktarılacak. Amerikan tüketim toplumunu etkileyen önemli reklam kampanyalar ve reklamcılar tanıtılacak. |
İçerik |
1.Hafta: 1950 ile başlayan dönemin Amerika özelinde genel hatlarının çizilmesi ve PEST analiziyle tartışılması. 2.Hafta: Televizyonun evlere girmesiyle birlikte reklamcılığın değişim ve dönüşümü aktarılacak. 3.Hafta: TV'nin hayata girmesiyle birlikte değişen reklam endüstrisi. İlk televizyon reklamları ve tanıtılan ürünler. 4.Hafta: 1950'lerdeki önemli reklam kampanyaları ve teknik imkanlarla yaratılan reklamların tartışılması Reklam endüstrisine yön veren etki eden reklamcı ve araştırmacılar. 5.Hafta: 1950lerden önemli kampanyaların tanıtımı, Marlboro kampanyası 6.Hafta: 1960larla birlikte değişen reklam dünyası, reklam içerikleri 7.Hafta: Vize sınavı 8.Hafta: Leo Burnett, David Ogilvy ve Bill Bernbach reklamcılık anlayışları, kampanyalarından örnekler. 9.Hafta: 1950 ve 60 yıllarındaki reklamcılık anlayışının farkları 10.Hafta: Coca Cola, Pepsi, VW Bettle kampanyalarından örnekler 11.Hafta: Avis, Hertz, Volvo reklam kampanyaları 12.Hafta: 1970 reklamcılığın tanıtılması. 13.Hafta: 1970lerdeki reklam kampanyalarından örnekler 14.Hafta: 1980 reklamcılığı ve örnekler |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - 1950 sonrası ortaya çıkan TV reklamcılığının önemini kavrayacak. - TV reklamcılığının diğer mecralara olan etkisini açıklayabilecek. - TV reklamcılığının tüketim kültürüne olan etkisini tartışabilecek. - Dönemin önemli reklam kampanyaları ve reklamcılarını tanımış olacak. |
Öğretim Yöntemleri | Reklam filmi gösterimleri, PP sunum, literatür tarama |
Kaynaklar |
1) Yeni İkonalar, P.Rutherford, YKY 2) The Manipulators, J.Robinson 3) Youtube yayınları |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1950 yıllarındaki Amerikan hayatının tanıtımı/PEST analiz |
2 | Evlere TV girmesiyle birlikte değişen tüketim hayatı, yeni reklam mecrası etkisi |
3 | Değişen reklam endüstrisi, TV reklamcılığı |
4 | 1950 yıllarına ait önemli TV reklam örnekleri |
5 | Marlboro kampanyası |
6 | 1960'lar ve yeni dönem TV reklamcılığı |
7 | Yarıyıl Sınavı |
8 | Döneme damgasını vuran önemli reklamcılar ve kampanyalarından örnekler |
9 | 1950 ve 60 reklamcılığının farkları |
10 | Coca Cola, Pepsi ve VW kampanyaları |
11 | Avis, Hertz, Volvo kampanyaları |
12 | 1970 yıllarında reklamcılık |
13 | 1970'lerdenönemli kampanya örnekleri |
14 | 1980 yıllarından önemli reklam kampanyaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |