İletişim Lisans Programı

Bilgisayar Grafiğine Giriş(COM209)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM209 Bilgisayar Grafiğine Giriş 3 2 2 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Kerem RIZVANOĞLU krizvanoglu@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Günümüzde basılı, hareketli ve etkileşimli tasarım ürünleri geliştirmek için geleneksel araçlarla birlikte farklı yazılımlar da kullanılmaktadır. Bir fikri görselleştirmenin ve uygun üretim koşullarında hazırlamanın öğretildiği bu derste, grafik tasarım ürünlerine yönelik analitik değerlendirme becerilerinin kazandırılması için öncelikle grafik tasarım tarihi aktarımları yapılacaktır. Bunu takiben vektör ve piksel tabanlı iki farklı yazılım güncel grafik tasarım ürünleri geliştirilerek öğretilecektir.
İçerik 1. Hafta: Kavramlar.
Grafik Tasarım Tarihi: Çağ Dönümünde Modernizmi Hazırlayan Sanat Hareketleri ve Grafik Tasarım

2. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi:
-20.yy’ın Başında Avrupa Sanat ve Tasarımını Yönlendiren Modern Sanat Hareketleri
Adobe Illustrator

3. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi:
-Modern Sanat Hareketleri Ortamında Grafik Tasarım
Adobe Illustrator

4. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi:
-Amerika’da Modern Hareketin Gelişimi
-Uluslararası Tipografik Stil
Adobe Illustrator

5. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi:
-New York Okulu
-Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler
Adobe Illustrator

6. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi:
-Kavramların Görsel Anlatımı
Adobe Illustrator

7. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi
-Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem
Adobe Illustrator

8. Hafta: Adobe Photoshop

9. Hafta: Adobe Photoshop

10. hafta: Adobe Photoshop

11. hafta: Adobe Photoshop

12. hafta: Adobe Photoshop

13. hafta: Adobe Photoshop

14. hafta: Adobe Photoshop
Dersin Öğrenme Çıktıları Yarıyıl sonunda öğrencilerin tanımlanan ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirdikleri fikirleri uygun yazılımlarla tasarlamaları sağlanacaktır. Öğrenciler grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olacakları gibi profesyonel sektörde yaygın olarak kullanılan iki farklı yazılımı kullanma bilgi ve becerisine sahip olacaktır.
Öğretim Yöntemleri Teorik aktarım ve stüdyo uygulaması.
Kaynaklar -Bektaş, D. (1992) Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. YKY, İstanbul.

-Heller, S. ve Balance, G. (2001) Graphic Design History, Allworth Communications.

-Adobe Creative Team (2010) Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book.

-Adobe Creative Team (2010) Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Kavramlar. Grafik Tasarım Tarihi: Çağ Dönümünde Modernizmi Hazırlayan Sanat Hareketleri ve Grafik Tasarım
2 Grafik Tasarım Tarihi: -20.yy’ın Başında Avrupa Sanat ve Tasarımını Yönlendiren Modern Sanat Hareketleri
3 Grafik Tasarım Tarihi: -Modern Sanat Hareketleri Ortamında Grafik Tasarım
4 Grafik Tasarım Tarihi: -Amerika’da Modern Hareketin Gelişimi -Uluslararası Tipografik Stil
5 Grafik Tasarım Tarihi: -New York Okulu -Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler
6 Grafik Tasarım Tarihi: -Kavramların Görsel Anlatımı
7 Grafik Tasarım Tarihi -Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Adobe Illustrator
2 Adobe Illustrator
3 Adobe Illustrator
4 Adobe Illustrator
5 Adobe Illustrator
6 Adobe Illustrator
7 Adobe Illustrator
8 Adobe Photoshop
9 Adobe Photoshop
10 Adobe Photoshop
11 Adobe Photoshop
12 Adobe Photoshop
13 Adobe Photoshop
14 Adobe Photoshop
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 7 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 7 50
Toplam 14 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 14 100
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 14 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top