Bilgisayar Grafiğine Giriş(COM209)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM209 | Bilgisayar Grafiğine Giriş | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Kerem RIZVANOĞLU krizvanoglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüzde basılı, hareketli ve etkileşimli tasarım ürünleri geliştirmek için geleneksel araçlarla birlikte farklı yazılımlar da kullanılmaktadır. Bir fikri görselleştirmenin ve uygun üretim koşullarında hazırlamanın öğretildiği bu derste, grafik tasarım ürünlerine yönelik analitik değerlendirme becerilerinin kazandırılması için öncelikle grafik tasarım tarihi aktarımları yapılacaktır. Bunu takiben vektör ve piksel tabanlı iki farklı yazılım güncel grafik tasarım ürünleri geliştirilerek öğretilecektir. |
İçerik |
1. Hafta: Kavramlar. Grafik Tasarım Tarihi: Çağ Dönümünde Modernizmi Hazırlayan Sanat Hareketleri ve Grafik Tasarım 2. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi: -20.yy’ın Başında Avrupa Sanat ve Tasarımını Yönlendiren Modern Sanat Hareketleri Adobe Illustrator 3. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi: -Modern Sanat Hareketleri Ortamında Grafik Tasarım Adobe Illustrator 4. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi: -Amerika’da Modern Hareketin Gelişimi -Uluslararası Tipografik Stil Adobe Illustrator 5. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi: -New York Okulu -Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler Adobe Illustrator 6. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi: -Kavramların Görsel Anlatımı Adobe Illustrator 7. Hafta: Grafik Tasarım Tarihi -Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem Adobe Illustrator 8. Hafta: Adobe Photoshop 9. Hafta: Adobe Photoshop 10. hafta: Adobe Photoshop 11. hafta: Adobe Photoshop 12. hafta: Adobe Photoshop 13. hafta: Adobe Photoshop 14. hafta: Adobe Photoshop |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Yarıyıl sonunda öğrencilerin tanımlanan ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirdikleri fikirleri uygun yazılımlarla tasarlamaları sağlanacaktır. Öğrenciler grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olacakları gibi profesyonel sektörde yaygın olarak kullanılan iki farklı yazılımı kullanma bilgi ve becerisine sahip olacaktır. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik aktarım ve stüdyo uygulaması. |
Kaynaklar |
-Bektaş, D. (1992) Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. YKY, İstanbul. -Heller, S. ve Balance, G. (2001) Graphic Design History, Allworth Communications. -Adobe Creative Team (2010) Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book. -Adobe Creative Team (2010) Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kavramlar. Grafik Tasarım Tarihi: Çağ Dönümünde Modernizmi Hazırlayan Sanat Hareketleri ve Grafik Tasarım |
2 | Grafik Tasarım Tarihi: -20.yy’ın Başında Avrupa Sanat ve Tasarımını Yönlendiren Modern Sanat Hareketleri |
3 | Grafik Tasarım Tarihi: -Modern Sanat Hareketleri Ortamında Grafik Tasarım |
4 | Grafik Tasarım Tarihi: -Amerika’da Modern Hareketin Gelişimi -Uluslararası Tipografik Stil |
5 | Grafik Tasarım Tarihi: -New York Okulu -Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler |
6 | Grafik Tasarım Tarihi: -Kavramların Görsel Anlatımı |
7 | Grafik Tasarım Tarihi -Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Adobe Illustrator |
2 | Adobe Illustrator |
3 | Adobe Illustrator |
4 | Adobe Illustrator |
5 | Adobe Illustrator |
6 | Adobe Illustrator |
7 | Adobe Illustrator |
8 | Adobe Photoshop |
9 | Adobe Photoshop |
10 | Adobe Photoshop |
11 | Adobe Photoshop |
12 | Adobe Photoshop |
13 | Adobe Photoshop |
14 | Adobe Photoshop |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 7 | 50 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 14 | 100 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 14 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | |||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |