İşletme Lisans Programı

Hizmet Pazarlaması(G345)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G345 Hizmet Pazarlaması 5 3 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Aylin Ecem GÜRŞEN aylingursen@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı bir ürün olarak hizmetlerin pazarlanması konusuna ilişkin kavram, yaklaşım ve uygulamaların öğrencilere aktarılmasıdır. Hizmetlerin sayılamaz doğası dolayısıyla ortaya çıkan ve onları somut ürünlerden ayıran özelliklerinin pazarlama kavramlarına ve kararlarına yansımaları ele alınacaktır.
İçerik Ders kapsamında hizmet pazarlamasına ilişkin teorik konular çeşitli vaka çalışmaları, sektör bazında ve güncel örneklerle ele alınacaktır. Bu doğrultuda ders izlencesinden belirtilen (dersin referans kitabına paralel olarak) ana konu başlıklarına ek olarak dönem içinde öğrencilerle ek dokümanlar da paylaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Modern pazarlama yaklaşımında ve çağdaş iş ortamında hizmet ürünü ve pazarlamasının rolünü ve yerini tanımlayabilmek.
2. Ürün olarak hizmetin farklılaşan özellikleri ve bu durumla ortaya çıkan kavramları ve yaklaşımları açıklayabilmek.
3. Hizmet ürününün pazarlanmasına yönelik teorik bilgiye hâkim olmalı ve bunu uygulamaya koyma konusunda fikirler geliştirebilmek.
4. Hizmet sektörünün kendine özgü kavram, teori ve güncel uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak.
5. Farklı hizmet ürünleri için geliştirilebilecek farklı pazarlama stratejileri konusunda fikir geliştirebilmek ve tartışabilmek.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Lovelock, C., Wirtz, J., Lapert, D. & Munos, A., Marketing des Services, Pearson. (fransızca versiyon)

Wirtz, Jochen & Lovelock, Christopher, Essentials of Services Marketing, Pearson. (ingilizce versiyon)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Hizmet pazarlamasına giriş
2 Hizmetler çerçevesinde tüketici davranışı
3 Hizmetlerin rekabetçi pazarlarda konumlandırılması
4 Hizmet ürünleri ve markaları geliştirmek
5 Hizmetlerin fiziksel ve elektronik kanallar aracılığıyla dağıtılması
6 Hizmetlerde fiyatlandırma
7 Proje / ara sınav
8 Hizmetlerde süreç planı (blueprint) hazırlanması
9 Hizmetleri tutundurulması ve iletişimi
10 Hizmet ortamını hazırlamak
11 Hizmetlerde insan unsuru
12 İlişkileri Yönetmek ve Sadakat Oluşturmak
13 Hizmet kalitesi, hizmet kalitesi modelleri, şikâyet yönetimi hizmet ve telafisi
14 Bilan
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 50
Toplam 0 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 10
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Bütünleme 0 0
Toplam 0 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0.00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top