Uluslararası Finansal Raporlama(G435)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G435 | Uluslararası Finansal Raporlama | 5 | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | G232 |
Derse Kabul Koşulları | G232 |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | İdil KAYA ikaya@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı uluslararası finansal raporlama konularını öğrencilere tanıtmaktır. Bu amaçla öğrencilerin Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ile TMS/TFRS standartları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlayacak teorik ve uygulamalı dersler yapılacaktır. |
İçerik |
Dünyadaki Finansal Gelişmeler Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ve Kavramsal Çerçeve; Finansal Tabloların Sunumu (TMS1) -Nakit Akış Tabloları (TMS 7) Maddi Duran Varlıklar (TMS 16) ve Varlıklarda Değer Düşüklüğü (TMS 36) Kurumsal Raporlama Uygulamalarındaki Gelişmeler Yabancı Paralı İşlemler: Kur Değişiminin Etkileri (TMS 21) ve Gelir Vergileri (TMS 12) Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat (IFRS 15) Kiralamalar (TFRS 16) İşletme Birleşmeleri ve Konsolidasyon İşlemleri (Grup ve Holdinglerde Finansal Raporlama) |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Uluslararası Finansal Raporlama konuları hakkında bilgi sahibi olmak Dünyada karşılaştırmalı muhasebe konuları hakkında bilgi sahibi olmak Global piyasalardaki gelişmelerin finansal raporlamaya etkilerini kavramak |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, vaka analizi, uygulama örnekleri çözümleri |
Kaynaklar |
Melville, Alan, İnternational Financial Reporting, Pearson, 8th edition, 2019. Choi, F.D.S.; Meek, G.K. (2014); International Accounting, (6th Edition), Pearson International Education; Alexander, D.; Britton, A.; Jorissen, A. (2007); “International Financial Reporting and Analysis”, (3rd Edition), Thomson Learning. Nobes, C.; Parker, R.B. (2020); Comparative International Accounting, 14th edition, e-book, Pearson. CIMA F1 - Free CIMA F1 Notes and Lectures, CIMA F1 Tests and Forums (opentuition.com) CIMA F2 - Free CIMA F2 Notes and Lectures, CIMA F2 Tests and Forums (opentuition.com) https://opentuition.com/acca/fr/ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dünyadaki Finansal Gelişmeler ve Uluslararası Finansal Raporlama |
2 | Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ve Kavramsal Çerçeve; |
3 | Finansal Tabloların Sunumu (TMS1) -Nakit Akış Tabloları (TMS 7) |
4 | Maddi Duran Varlıklar (TMS 16), Satış Amaçlı Elde Tutulan DV ve Durdurulan Faaliyetler (TFRS 5) ve Varlıklarda Değer Düşüklüğü (TMS 36) |
5 | Yabancı Paralı İşlemler: Kur Değişiminin Etkileri (TMS 21) ve Gelir Vergileri (TMS 12) |
6 | Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat (TFRS 15) |
7 | Kiralamalar (TFRS 16) |
8 | Finansal Enstrümanlar (TFRS 9) |
9 | Maddi Olmayan Duran Varlıklar (TMS 38), Gerçeğe Uygun Değer Ölçümü (TFRS 13) ve Hisse Başına Kazanç (TMS 33) |
10 | Grup Şirketler ve Holdinglerde Finansal Raporlama |
11 | İşletme Birleşmeleri |
12 | Konsolidasyon İşlemleri |
13 | Yabancı Ülkelerdeki Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler |
14 | Kurumsal Raporlama Uygulamalarındaki Gelişmeler ve Entegre Raporlama |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | X | ||||
11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | X | ||||
12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |