Doğrusal Cebir II(MAT262)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT262 | Doğrusal Cebir II | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşegül ULUS aulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğrusal cebirin temellerini öğretmek. |
İçerik | Hatırlatma: Determinant, Dual baz, Dual uzay, Annulatörler. Lineer operatörlerin indirgenmesi ( Öz Değerler, Öz Vektörler, Alt Uzaylar, Diyagonalleştirme, Endomorfizma Polinomları, Üçgenleştirme, Jordan Formlar) |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Lineer operatörlerin yapısını anlamak. Diagonalleşebilir ve Üçgenleştirilebilir lineer operatörleri veya matrisleri tanıyabilmek. Sonlu boyutlu bir vektör uzayının dekompozisyonunu lineer operatörler aracılığı ile yapabilmek. Determinant ve Trace'ın farklı tanımları. |
Öğretim Yöntemleri | Ders ve problem çözümü |
Kaynaklar |
Linear Algebra Right Done, S. Axler Algebre Linéaire, Joseph Grifone, Algèbre linéaire et bilinéaire, F. Cottet Emard, de Boeck, 2007. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Hatırlatmalar, Determinant ve Örnekler |
2 | Dual Uzay ve Egzersizler |
3 | Annulatörler |
4 | Özdeğerler, Özvektörler, Diagonalleşme |
5 | Kompleks Operatörler |
6 | Genelleştirilmiş Özvektörler |
7 | Ara sınav Öncesi Revizyon |
8 | Arasınav |
9 | Endomorfizma Polinomları |
10 | Endomorfizma Polinomları |
11 | Üçgenleştirme |
12 | Üçgenleştirme |
13 | Jordan Formlar |
14 | Determinant ve Trace: Yeni Tanımlar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Egzersizler |
2 | Egzersizler |
3 | Egzersizler |
4 | Egzersizler |
5 | Egzersizler |
6 | Egzersizler |
7 | Egzersizler |
8 | Ara Sınav |
9 | Egzersizler |
10 | Egzersizler |
11 | Egzersizler |
12 | Egzersizler |
13 | Egzersizler |
14 | Egzersizler |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Sunum | 2 | 1 | 2 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 6 | 12 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |