Klinik Psikoloji(SOC463)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC463 | Klinik Psikoloji | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nil Versan HAMAMCIOĞLU nil.hamamcioglu58@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
• Klinik psikolojiyi diğer psikoloji dallarından ayırmak • Bilinç altına ulaşmak için kişinin bilincinin zihinsel ve duygusal sorunlarının yanı sıra kişiliğinin oluşumunu da teşhis etmek, değerlendirmek ve anlamak • Farklı psikometrik teknikleri sergilemek (Rorschach, C.A.T ve TAT, Rosenzweig) ve psikolojik zorluk yaşayan kişiye yardımcı olmaya yönelik psikodrama, bireysel veya grup psikoterapisi gibi terapötik yöntemlerin uygulanmasını incelemek • Nevrozları ve psikozları sınıflandırmak • Kendini ve başkalarını daha iyi anlamak için kendi kendini analiz etme (iç gözlem) ve rasyonel ve psikolojik olgunluk kazanmak. |
İçerik |
Dersler Fransızca verilmektedir. - Klinik psikolojiye giriş - Klinik psikolojide yöntemler - Freud'un teorileri 1 - Freud'un teorileri 2 - Psikanaliz - Savunma mekanizmaları - Freud'a göre rüyalar - FREUD'dan sonra psikanaliz - Jung ve arketipler - Jung'a göre rüyalar - Bilinçdışını keşfetmenin çağdaş yöntemleri (projektif testler ve terapiler) - Nevrozlar - Psikonevrozlar - Psikozlar |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Tüm derslerin içeriği, her dersten önce Teams platformunda öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Öğretim Yöntemleri |
Video kapsülleri Film klipleri İnteraktif dersler Projektif testlerin sınıfta uygulanması |
Kaynaklar |
Freud Adler Jung Projectif testler (Rorschach, TAT, CAT ,Rosenzweig ) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | X | ||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | X | ||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X | ||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | X | ||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | X | ||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |