Matematik Lisans Programı

Cebirsel Geometri(MAT475)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
MAT475 Cebirsel Geometri 8 4 0 0 4 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Meral TOSUN mtosun@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Le cours addresse a` des personnes ayant une solide formation en alg`ebre et une volont ´e de d ´evelopper l’intuition g ´eom ´etrique.
Le cours est accessible a` ceux qui sont prˆets a` travailler dur et `a apprendre de nouvelles choses.
Apprendre l’ ´ecriture et la conversation en math ´ematiques.
İçerik Nous allons suivre les sujets marqu ´es en vert dans les notes pr ´epar ´ees par E.Z.Goren, qui sont donn ´ees en pi`ece jointe. Vous pouvez trouver d’autres notes ci-dessus pour vous familiariser avec la g ´eom ´etrie alg ´ebrique.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar T. Markwig, Computational algebraic geometry.
• D.Cox, J.Litle, D.O’Shea, Ideals, Varieties and Algorithms.
• M.Reid, Undergraduate Algebraic Geometry, University of Warwick, 2013. • J. Stevens, Introduction to algebraic geometry.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Halkalar kuramı ve cisimler (özet), Polinomlar ve afin uzay
2 Afin cebirsel kümeler, Cebirsel kümelerin idealleri
3 Hilbert Nulstellensatz teoremi, Radikal idealler ve Nullstellensatz teoremi
4 Zariski topolojisi ve bölünemez cebirsel kümeler, Cebirsel bir kümeyi bölünemez parçalarına ayırmak
5 Polinomsal eşlemeler ve polinomsal fonksiyonlar, Cebirsel kümenin koordinat halkası
6 Afin koordinat değiştirme, Kesirli fonksiyonlar ve yerel halkalar
7 Projektif uzay, Projektif cebir-geometri sözlüğü
8 Homojen koordinat halkası ve Fonksiyon cismi, Projektif koordinat değiştirme
9 Polinomların dehomojenizasyonu ve homojenizasyonu, Cebirsel kümelerin afin-projektif transferi
10 Projektif uzay çarpımları, Segre çarpımı
11 Tekterimli idealin cebirsel kümesi, Hilbert fonksiyonu ve boyut
12 Projektif cebirsel kümenin boyutu, Boyutun temel özellikleri
13 Teğet uzaylar ve tekillikler, Patlatma, Düzgün cebirsel kümeler
14 Eğrilerin ve yüzeylerin patlatmaları, Örnekler
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 5 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 4 10
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 5 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; X
2 Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; X
3 Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; X
4 Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; X
5 Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; X
6 ​Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir​; X
7 Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir;
8 Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır;
9 Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; X
10 Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top