Cebirsel Geometri(MAT475)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT475 | Cebirsel Geometri | 8 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Meral TOSUN mtosun@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Le cours addresse a` des personnes ayant une solide formation en alg`ebre et une volont ´e de d ´evelopper l’intuition g ´eom ´etrique. Le cours est accessible a` ceux qui sont prˆets a` travailler dur et `a apprendre de nouvelles choses. Apprendre l’ ´ecriture et la conversation en math ´ematiques. |
İçerik | Nous allons suivre les sujets marqu ´es en vert dans les notes pr ´epar ´ees par E.Z.Goren, qui sont donn ´ees en pi`ece jointe. Vous pouvez trouver d’autres notes ci-dessus pour vous familiariser avec la g ´eom ´etrie alg ´ebrique. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
T. Markwig, Computational algebraic geometry. • D.Cox, J.Litle, D.O’Shea, Ideals, Varieties and Algorithms. • M.Reid, Undergraduate Algebraic Geometry, University of Warwick, 2013. • J. Stevens, Introduction to algebraic geometry. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Halkalar kuramı ve cisimler (özet), Polinomlar ve afin uzay |
2 | Afin cebirsel kümeler, Cebirsel kümelerin idealleri |
3 | Hilbert Nulstellensatz teoremi, Radikal idealler ve Nullstellensatz teoremi |
4 | Zariski topolojisi ve bölünemez cebirsel kümeler, Cebirsel bir kümeyi bölünemez parçalarına ayırmak |
5 | Polinomsal eşlemeler ve polinomsal fonksiyonlar, Cebirsel kümenin koordinat halkası |
6 | Afin koordinat değiştirme, Kesirli fonksiyonlar ve yerel halkalar |
7 | Projektif uzay, Projektif cebir-geometri sözlüğü |
8 | Homojen koordinat halkası ve Fonksiyon cismi, Projektif koordinat değiştirme |
9 | Polinomların dehomojenizasyonu ve homojenizasyonu, Cebirsel kümelerin afin-projektif transferi |
10 | Projektif uzay çarpımları, Segre çarpımı |
11 | Tekterimli idealin cebirsel kümesi, Hilbert fonksiyonu ve boyut |
12 | Projektif cebirsel kümenin boyutu, Boyutun temel özellikleri |
13 | Teğet uzaylar ve tekillikler, Patlatma, Düzgün cebirsel kümeler |
14 | Eğrilerin ve yüzeylerin patlatmaları, Örnekler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | |||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | |||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |