İletişim Lisans Programı

Siyasal iletişim(COM416)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM416 Siyasal iletişim 8 2 0 0 2 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Özlem DANACI YÜCE odanaci@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin farklı yaklaşımlarla siyasal iletişim kavramını, stratejisini, sürecini ve aşamalarını öğrenmelerine; bir kampanya sürecini analiz edebilmelerine ve siyasetteki yerine, önemine, seçmenler ve seçim sonuçları açısından etkilerini değerlendirebilmelerine olanak sağlayacak bilgi birikimini kazandırmaktır.
İçerik 1. hafta: Tanışma ve dersin genel çerçevesinin sunumu
2. hafta: Temel kavramlar ve tanımlar
3. hafta: Siyasal iletişimin farklı boyutları ve teorik yaklaşımlar
4. hafta: İletişim ve siyaset: Anahtar kavramlar
-kamusal alan
-kamuoyu
-siyasal aktörler
-siyasal toplumsallaşma
-siyasal kültür
5. hafta: Siyasetin “medyatikleşmesi” ve sonuçları
6. hafta: Kamuoyu araştırmaları ve siyasette kullanımı
7. hafta: Vize sınavı
8. hafta: Siyasal iletişimde medyanın konumuna ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve modeller
9. hafta: Suskunluk sarmalı, Gündem belirleme
2. aşama gündem belirleme (çerçeveleme, öne
çıkartma, gündemden düşürme
10. hafta: Siyasal kampanya süreci ve aşamaları
11. hafta: Siyasal reklam
12. hafta: Ulusal ve uluslararası kampanya örneklerinin değerlendirilmesi
13. hafta: Siyasal iletişim alanına eleştirel yaklaşımlar
14. hafta: Uzman konuk ile tartışma
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
- Siyasal iletişim kavramını tanımlar,
- Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları (terminolojiyi) tanır,
- Siyasal kampanya sürecini ve evrelerini bilir,
- Medya ve demokrasi ilişkisini eleştirel açıdan kavrar,
- İyi bir kampanya stratejisinin nasıl olması gerektiğini bilir,
- Siyasal iletişimin seçmenler açısından sonuçları ve etkilerini kavrar,
- Kamuoyu araştırmalarının siyasal iletişim sürecindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri Yüzyüze ders anlatımı
Kaynaklar - Ders notları
- Pierre Bourdieu, L’Opinion Publique N’Existe Pas, Questions de Sociologie, Paris : Editions de minuit, 1985, 222-235.
- Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Ankara: Vadi yay., 1998
- Sevda Alankuş (Der.), Medya ve Toplum, Habercinin El Kitabı Dizisi: 1, İstanbul: BİA yay., 2003
- Elisabeth Noelle-Neumann, Kamuoyu. Suskunluk Sarmalının Keşfi, 4. Baskı, Çev. Murat Özkök, Ankara:Dost Kitabevi, 1998
- Ferruh Uztuğ, Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat, 2004
- Erkan Yüksel, Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya: Çizgi Kitabevi yay., 2001
- Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: MediaCat, 2002
- Arsev Bektaş, Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam yay., 1996
- Abdullah Özkan (Ed.), Siyasetin İletişimi, İstanbul: Tasam yay., 2009
- Abdullah Özkan, Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul: Tasam yay., 2007
- Aysel Aziz, Siyasal İletişim, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yay., 2007
- Darren G. Lilleker, Siyasal İletişim. Temel Kavramlar, Y. Devran, A. Nas, B. Ekşi, Y. Göksun (Eds), İstanbul: Kaknüs yay., 2013
- Jacques Gerstlé, La Communication Politique, Paris: Armand Colin, 2007
- Andrew Chadwick, Internet Politics, New York: Oxford University Press, 2006
- www.siyasaliletisim.org
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top