Siyasal iletişim(COM416)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM416 | Siyasal iletişim | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Özlem DANACI YÜCE odanaci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin farklı yaklaşımlarla siyasal iletişim kavramını, stratejisini, sürecini ve aşamalarını öğrenmelerine; bir kampanya sürecini analiz edebilmelerine ve siyasetteki yerine, önemine, seçmenler ve seçim sonuçları açısından etkilerini değerlendirebilmelerine olanak sağlayacak bilgi birikimini kazandırmaktır. |
İçerik |
1. hafta: Tanışma ve dersin genel çerçevesinin sunumu 2. hafta: Temel kavramlar ve tanımlar 3. hafta: Siyasal iletişimin farklı boyutları ve teorik yaklaşımlar 4. hafta: İletişim ve siyaset: Anahtar kavramlar -kamusal alan -kamuoyu -siyasal aktörler -siyasal toplumsallaşma -siyasal kültür 5. hafta: Siyasetin “medyatikleşmesi” ve sonuçları 6. hafta: Kamuoyu araştırmaları ve siyasette kullanımı 7. hafta: Vize sınavı 8. hafta: Siyasal iletişimde medyanın konumuna ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve modeller 9. hafta: Suskunluk sarmalı, Gündem belirleme 2. aşama gündem belirleme (çerçeveleme, öne çıkartma, gündemden düşürme 10. hafta: Siyasal kampanya süreci ve aşamaları 11. hafta: Siyasal reklam 12. hafta: Ulusal ve uluslararası kampanya örneklerinin değerlendirilmesi 13. hafta: Siyasal iletişim alanına eleştirel yaklaşımlar 14. hafta: Uzman konuk ile tartışma |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Siyasal iletişim kavramını tanımlar, - Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları (terminolojiyi) tanır, - Siyasal kampanya sürecini ve evrelerini bilir, - Medya ve demokrasi ilişkisini eleştirel açıdan kavrar, - İyi bir kampanya stratejisinin nasıl olması gerektiğini bilir, - Siyasal iletişimin seçmenler açısından sonuçları ve etkilerini kavrar, - Kamuoyu araştırmalarının siyasal iletişim sürecindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze ders anlatımı |
Kaynaklar |
- Ders notları - Pierre Bourdieu, L’Opinion Publique N’Existe Pas, Questions de Sociologie, Paris : Editions de minuit, 1985, 222-235. - Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Ankara: Vadi yay., 1998 - Sevda Alankuş (Der.), Medya ve Toplum, Habercinin El Kitabı Dizisi: 1, İstanbul: BİA yay., 2003 - Elisabeth Noelle-Neumann, Kamuoyu. Suskunluk Sarmalının Keşfi, 4. Baskı, Çev. Murat Özkök, Ankara:Dost Kitabevi, 1998 - Ferruh Uztuğ, Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat, 2004 - Erkan Yüksel, Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya: Çizgi Kitabevi yay., 2001 - Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: MediaCat, 2002 - Arsev Bektaş, Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam yay., 1996 - Abdullah Özkan (Ed.), Siyasetin İletişimi, İstanbul: Tasam yay., 2009 - Abdullah Özkan, Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul: Tasam yay., 2007 - Aysel Aziz, Siyasal İletişim, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yay., 2007 - Darren G. Lilleker, Siyasal İletişim. Temel Kavramlar, Y. Devran, A. Nas, B. Ekşi, Y. Göksun (Eds), İstanbul: Kaknüs yay., 2013 - Jacques Gerstlé, La Communication Politique, Paris: Armand Colin, 2007 - Andrew Chadwick, Internet Politics, New York: Oxford University Press, 2006 - www.siyasaliletisim.org |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |