Bilgisayar Programlama II(MAT132)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MAT132 | Bilgisayar Programlama II | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
| Türü | Zorunlu | 
| Dersin Düzeyi | Lisans | 
| Dersi Veren(ler) | Muhammed ULUDAĞ muhammed.uludag@gmail.com (Email) Utku Kabuli AYTAÇ uk.aytac@gmail.com (Email) | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrenciye, bilgisayar bilimlerinin / bilgisayar programlamanın temel kavramlarının ‘yapısal programlama’, örneğin Pascal kullanılarak aktarılması. Öğrenciyi ileri derslere hazırlama açısından, algoritma ve veri yapıları üzerinde özellikle durulmuştur. | 
| İçerik | Hesaplama Sistemleri, Pascal Programlama Dili, Algoritma analizi | 
| Dersin Öğrenme Çıktıları | 1. Temel kavramların anlaşılması: donanım / yazılım, hesaplama modelleri (örneğin: Turing makinesi) 2. Makine, assambly, yüksek seviyeli lisan ve bunlara ilişkin programlar: yorumlayıcı ve derleyiciler. Bunların programlamada işlevleri. 3. Veri yapıları kullanımı ile algoritma geliştirmede analitik düşünme. 4. İyi bir programlama biçimi geliştirmede Pascal lisanının kullanımı 5. Bazı temel veri yapılarının anlaşılması: listeler, diziler, kayıdlar, işaretciler, kuyruklar ve yığınlar | 
| Öğretim Yöntemleri | Programlama, ödevler, hesap | 
| Kaynaklar | 
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 1 | Algoritmalar | 
| 2 | Algoritmalar | 
| 3 | Algoritmalar | 
| 4 | Pyton'da Programlamaya Giriş | 
| 5 | Pyton'da Programlamaya Giriş | 
| 6 | Pyton'da Programlamaya Uygulamaları | 
| 7 | Pyton'da Programlamaya Uygulamaları | 
| 8 | Pyton'da Programlamaya Uygulamaları | 
| 9 | Pyton'da Programlamaya Uygulamaları | 
| 10 | Pyton'da Programlamaya Uygulamaları | 
| 11 | Matematiksel programlar | 
| 12 | Matematiksel programlar | 
| 13 | Matematiksel programlar | 
| 14 | Matematiksel programlar | 
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 | 
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 | 
| Sunum | 0 | 0 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 
| Proje | 0 | 0 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 
| Raporlar | 0 | 0 | 
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 
| Diğer | 0 | 0 | 
| Toplam | 0 | 0 | 
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
| 2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
| 3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
| 4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | |||||
| 5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
| 6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | |||||
| 7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
| 8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
| 9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
| 10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Ödevler | 14 | 1 | 14 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||



