İletişim Lisans Programı

Sivil Toplum ve Medya(COM436)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM436 Sivil Toplum ve Medya 8 2 0 2 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) İdil ENGİNDENİZ iengindeniz@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin hem sivil toplum kuruluşlarının medyayla kurduğu ilişkiye hem de sivil toplum kuruluşlarının hak savunuculuğunu yaptığı grupların medyada nasıl temsil edildiğine dair bilgi sahibi olmaları; böylelikle toplumsal hayatta farklı olanın haklarının bilincinde olup ön yargıları ve yanlış bilgileri tespit etmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Ders kapsamında öncelikle sivil toplumun medyayla kurduğu ilişkide stratejik iletişim planının işlevinden bahsedilecek, ardından Türkiye'den ve dünyadan çeşitli örnekler incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları Hak savunuculuğu alanlarının medyada nasıl temsil edildiğini öğrenmek
Hak savunuculuğunda medyanın önemini anlamak
Hak savunuculuğu alanlarında ilgili hakların farkına vararak ön yargı ve yanlış bilgileri tespit etmek
Öğretim Yöntemleri Sınıfta anlatım, konuk katılımı, öğrencilerin hazırlayacağı çalışmalar. Çalışmalar özelinde öğrenciler aşağıdaki konulardan birini seçecektir:

Sınıfa davet etmediğimiz sivil toplum kuruluşlarından biriyle bağlantıya geçerek iletişim stratejilerinin ne olduğuna dair bir görüşme gerçekleştirmek ve bunu belirlenecek formatta aktarmak.

Gazeteciler açısından sivil toplumla ilgili haberlerin nasıl ele alındığıyla ilgili olarak gazetecilerle yapılacak görüşme ve bunun belirlenecek formatta aktarılması.

Seçecekleri bir sivil toplum kuruluşu üzerinden o kuruluşa dair bir stratejik iletişim planı hazırlamak.

Yayınlar üzerinden medyada sivil toplumun / çeşitli grupların nasıl temsil edildiğine dair bir tarama yapmak.
Kaynaklar
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Dersin tanıtımı – Sivil Toplum Kuruluşları İçin Stratejik İletişim Planı nasıl hazırlanır
2 Sivil Toplum Kuruluşları İçin Stratejik İletişim Planı nasıl hazırlanır
3 Sivil Toplum Kuruluşları İçin Stratejik İletişim Planı nasıl hazırlanır
4 Sivil toplum kampanyası yürütmüş bir konuğun katılımı
5 Sivil toplumla ilgili çatı kurumların çalışmalarının aktarımı
6 Hrant Dink Vakfı Nefret Söylemi İzleme Projesi
7 Vize (Öğrenci sunumları)
8 Medyada engellilerin temsili / Denizli Otizm Derneği
9 Medyada mültecilerin temsili / Mülteci Hakları ve Medya Derneği
10 Medyada toplumsal cinsiyetin temsili
11 Sendika – medya ilişkisi
12 Küresel düzeyde yapılan çalışmalar (Femen, Greenpeace, AF Örgütü, vb)
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 20
Sunum 1 20
Toplam 2 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top