Makroekonomi(RI122)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| RI122 | Makroekonomi | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
| Türü | Zorunlu | 
| Dersin Düzeyi | Lisans | 
| Dersi Veren(ler) | Beyza Çağatay TEKİN btekin@gsu.edu.tr (Email) | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Makroekonominin başlıca konu ve kavramlarını uygulamalı olarak öğrenmek | 
| İçerik | 
                                                            1.	Makroekonomik veriler : lmilli gelir ; hayat pahalılığı ölçümü  2. Uzun vadede reel ekonomi : üretim ve büyüme ; tasarruf, yatırım ve finansal sistem ; işsizlik 3. Uzun vadede para ve fiyatlar : lparasal sistem ; enflasyon  | 
                                                    
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar | 
                                                            1. N. Gregory Mankiw, Principes de l’Economie (traduit de « Principles of Economics »), Economica, 1998.  2. J. Stiglitz, Principes d’économie moderne, De Boeck Université, 2000. 3. D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, Economics, McGraw-Hill, 2003.  | 
                                                    
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 1 | Makroekonomik veriler : milli gelir | 
| 2 | Makroekonomik veriler : milli gelir | 
| 3 | Makroekonomik veriler : hayat pahalılığını ölçmek | 
| 4 | Makroekonomik veriler : hayat pahalılığını ölçmek | 
| 5 | Vize sınavı | 
| 6 | Uzun vadede reel ekonomi : üretim ve büyüme | 
| 7 | Uzun vadede reel ekonomi : üretim ve büyüme | 
| 8 | Uzun vadede reel ekonomi : tasarruf, yatırım ve finansal sistem | 
| 9 | Uzun vadede reel ekonomi : tasarruf, yatırım ve finansal sistem | 
| 10 | Uzun vadede reel ekonomi : işsizlik | 
| 11 | Uzun vadede para ve fiyat : parasal sistem | 
| 12 | Uzun vadede para ve fiyat : parasal sistem | 
| 13 | Uzun vadede para ve fiyat : enflasyon | 
| 14 | Uzun vadede para ve fiyat : enflasyon | 
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 | 
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 | 
| Toplam | 100 | 0 | 
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 | 
| Sunum | 0 | 0 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 50 | 0 | 
| Proje | 0 | 0 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 
| Raporlar | 0 | 0 | 
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 
| Diğer | 0 | 0 | 
| Toplam | 50 | 0 | 
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
| 2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | |||||
| 3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | |||||
| 4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | |||||
| 5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | |||||
| 6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | |||||
| 7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | |||||
| 8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | |||||
| 9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | |||||
| 10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 46 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 1.84 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||


