Uluslararası Göç(RI313)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI313 | Uluslararası Göç | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Beyza Çağatay TEKİN btekin@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası Göç olgusunu Uluslararası İlişkiler disiplini içerisinde ele almaktır. Bu amaçla ders kapsamında öncelikle göç teorileri incelenecektir. Derste ayrıca, emek göçü başta olmak üzere farklı göç hareketleri, sığınma politikaları ve mülteci hukuku, güvenlik ve uluslararası göç ilişkisi, etnik farklılıklar, çokkültürlülük, ve ırkçılık tartışmalarıyla, Avrupa Birliği göç politikaları, Mülteci Krizi ve Türkiye'nin uluslararası göç ve sığınma politikaları incelenecektir. |
İçerik | Ders akışında açıklanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Çağdaş Göçler ve Uluslararası göç alanında gözlemlenen Genel Eğilimleri değerlendirebilmek 2) Göç sürecinin açıklanmasındaki farklı teorik yaklaşımları karşılaştırabilmek 3) 1945 sonrasındaki Avrupa'ya olan emek göçünü değerlendirebilmek 4) Farklı Entegrasyon modellerini karşılaştırabilmek 5) Avrupa Birliği Göç Politikaları’nda gözlenen dönüşümü analiz edebilmek 6) Türkiye’nin Göç Politikasını değerlendirebilmek |
Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı, haftalık okumalar etrafında sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları . |
Kaynaklar |
Abadan-Unat, Nermin. (2006). Bitmeyen Göç: Konuk İşçilikten Ulus-ötesi Yurttaşlığa. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Cassarino, J. (2010) (ed.). Unbalanced Reciprocities: Cooperation on Readmission in the EuroMediterranean Area, Washington, The Middle East Institute. Castles, Stephen & Miller, Mark J. (2003). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World. Basingstoke: Palgrave MacMillan. Fiddian-Qasmiyeh, E., Loescher, G., Long, K. & Sigona, N. eds., (2014). The Oxford handbook of refugee and forced migration studies. OUP Oxford. İçduygu, Ahmet. (2015). Syrian Refugees in Turkey: The Long Road Ahead. Transatlantic Council on Migration. Migration Policy Institute. İçduygu, Ahmet & Kirişçi, K. (2009). Land of Diverse Migrations: Challanges of Emigration and Immigration in Turkey. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Piché, Victor (éd.) (2013). Les théories de la migration. Paris: INED Rosenblum, M.R. & Tichenor, D.J. eds., (2012). The Oxford handbook of the politics of international migration. Oxford University Press. Wihtol de Wenden, Catherine. (2017). La question migratoire au XXIe siècle: Migrants, réfugiés et relations internationals. Paris: Les Presses de Sciences Po. Wihtol de Wenden, Catherine. (2016). Migrations, une nouvelle donne, , Paris, FMSH, Éditions, 2016 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse giriş: Dersin içeriğinin ve amaçlarının açıklanması |
2 | Çağdaş Göçler ve Genel Eğilimler |
3 | Göç sürecinin açıklanmasında farklı teorik yaklaşımlar |
4 | Mülteciler ve Sığınmacılar |
5 | Türkiye’nin Göç Politikası I |
6 | Türkiye’nin Göç Politikası II |
7 | Vize Sınavı |
8 | Avrupa Birliği Göç Politikaları |
9 | Mülteci Krizi |
10 | Göç ve Entegrasyon Politikaları |
11 | Geleneksel Göç Ülkeleri |
12 | Göç ve Kalkınma |
13 | Sınır Duvarları |
14 | Değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 60 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | |||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |