Uluslararası Pazarlama(G441)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G441 | Uluslararası Pazarlama | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | G342 |
Derse Kabul Koşulları | G342 |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı uluslararası pazarlama yönetiminin temel ilkelerini ve stratejilerini öğretmektir. Bu kapsamda öğrencilerin küresel çevre unsurlarını anlaması ve analiz etmesi, pazara giriş stratejileri geliştirebilmesi ve uluslararası pazarlara yönelik olarak pazarlama karması unsurlarını analiz ederek politika ve stratejileri planlayabilmesi hedeflenmektedir. |
İçerik |
1. Hafta: Küreselleşme 2. Hafta: Küreselleşme 3. Hafta: Ekonomik ve finansal çevre 4. Hafta: Kültürel, yasal ve politik çevre 5. Hafta: Küresel pazarlama araştırması, küresel bölümlendirme ve konumlandırma 6. Hafta: Küresel Pazarlama Stratejileri 7. Hafta: Pazara Giriş 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Ürün Geliştirme 10. Hafta: Fiyatlandırma 11. Hafta: Satış 12. Hafta: İletişim Dağıtım 13. Hafta: Gelişen Pazarlar 14. Hafta: İthalat İhracat |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Uluslararası pazarlama yönetiminin teorik temellerini ve mekanizmalarını anlayabilmelidir. 2. Uluslararası pazarlama yönetimine ilişkin gelişmeleri yorumlayabilmelidir. 3. Uluslararası pazarlama karmasına ilişkin uygulamaları değerlendirebilmelidir. 4. Uluslararası pazarlamaya ilişkin ilke ve uygulamaları tanımlayabilmelidir. 5. Uluslararası pazarlama uygulamalarını akademik temeller çerçevesinde yorumlayabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri |
Haftalık ödevler: *İlgili konu başlıkları özeti 1. Kotabe M.ve Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch1 2. Timur, N. ve Özmen, Alparslan “Stratejik Küresel Pazarlama”, Ch1 3. Donald C. Wellington Sourushe Zandvakili, (2004),"Globalization and inequality according to Veblen", International Journal of Social Economics, Vol. 31 Iss 11/12 pp. 1061 - 1070 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch2-3 2. Timur, N. ve Özmen, Alparslan “Stratejik Küresel Pazarlama”, Ch2-3 3. Ryszard Piasecki Miron Wolnicki, (2004),"The evolution of development economics and globalization", International Journal of Social Economics, Vol. 31 Iss 3 pp. 300 – 314 6 Mart 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch4-5 2. Katsikeas, C., Leonidou, L., & Zeriti, A. (2019). Revisiting international marketing strategy in a digital era. International Marketing Review. 3. Victoria Miroshnik, (2002),"Culture and international management: a review", Journal of Management Development, Vol. 21 Iss 7 pp. 521-544 13 Mart 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch6-7 2. Salah S. Hassan Stephen Craft, (2012),"Examining world market segmentation and brand positioning strategies", Journal of Consumer Marketing, Vol. 29 Iss 5 pp. 344 - 356 20 Mart 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch8 2. Cleveland, M., & Bartsch, F. (2018). Global consumer culture: epistemology and ontology. International Marketing Review. Vol. 36 Iss 4 pp. 556-590 27 Mart 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch9 2. Asseraf, Y., & Shoham, A. (2019). Crafting strategy for international marketing: outside-in or inside-out?. International Marketing Review. Vol. 36 Iss 6 pp. 859-885 3 Nisan SINAV 10 Nisan 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch10-11 2. Okazaki, S., Taylor, C. R., Vargas, P., & Henseler, J. (2019). Disasters, hope and globalization: exploring self-identification with global consumer culture in Japan. International marketing review. Vol. 36 Iss 5 pp. 726-747 17 Nisan 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch12 2.Yair Holtzman Paul Nagel , (2014),"An introduction to transfer pricing", Journal of Management Development, Vol. 33 Iss 1 pp. 57 - 61 24 Nisan 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch 14 8 Mayıs 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch13 2. Richard Fletcher T.C. Melewar, (2002),"The complexities of communicating to customers in emerging markets", Journal of Communication Management, Vol. 6 Iss 1 pp. 9 - 23 10 Mayıs 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch16 2. Hemais, M. W. (2019). Eurocentric influence on the Brazilian consumer defense code. Journal of Historical Research in Marketing. 15 Mayıs 1. Kotabe M.; Helsen, K. “Global Marketing Management”, 5th edition, Ch18 2. Paul, J. (2019). Marketing in emerging markets: a review, theoretical synthesis and extension. International Journal of Emerging Markets Vol. 11 Iss 2 pp. 203-226 |
Kaynaklar |
Masaaki Kotabe ve Kristiaan Helsen, “Global Marketing Management”, 4th edition, USA: John Wiley and Sons Inc. Timur, N. ve Özmen, Alparslan “Stratejik Küresel Pazarlama |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Küreselleşme |
2 | Küreselleşma |
3 | Ekonomik Çevre Finansal Çevre |
4 | Kültürel Çevre Yasal ve Politik Çevre |
5 | Küresel Pazarlama Araştırması Küresel Bölümlendirme ve Konumlandırma |
6 | Küresel Pazarlama Stratejileri |
7 | Pazara Giriş Stratejileri |
8 | Arasınav |
9 | Ürün Geliştirme |
10 | Fiyatlandırma |
11 | Satış |
12 | İletişim Dağıtım |
13 | İthalat ve İhracat |
14 | Proje sunumu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 80 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | X | ||||
11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | X | ||||
12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Sunum | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |