İletişim Lisans Programı

Reklamda Yaratıcılık(COM316)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM316 Reklamda Yaratıcılık 6 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Pazarlama ve pazarlama iletişimi ilişkilerini açıklamak. Pazarlamada yaratıcılık konusunu açıklamak. Yaratıcı fikir ve yaratıcı firmaların nasıl kalıcı markalar ortaya çıkarabildiklerini, örneklerle irdelemek. Yaratıcı beyin, yaratıcı düşünce, teknikler, kurallar üstünde durmak. Dijital devrimi vurgularken, yeni pazarlama iletişim tekniklerini anlatmak. Kitle iletişiminin yeni boyutlarını ortaya koymak, pazarlamanın 21. yüzyılda varabileceği noktaları tartışmak.
İçerik Bu derste pazarlama, yaratıcılık, reklam, dijital iletişim ile ilgili kavramlar başarılı ve güncel kampanyalar üzerinden ele alınacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
Reklam ve pazarlama ilişkilerini tarihsel gelişimi içinde kavrar. Dünya ve Türkiye’deki gelişmelerden haberdar olur. Yaratıcı düşüncenin, özellikle pazarlama iletişimi alanında nasıl etkili olabileceğini anlar. Yaratıcı düşünceyi devreye sokabilmek için beynin nasıl bir hazırlık yapması, ne tür ön yargılardan arınması konusunda fikir sahibi olur. Geleceğin giderek hızlanan ve dijitalleşen toplum ve pazarlama dünyasında; başarının yaratıcı ama aynı zamanda da uygulanabilir
fikirler bulma ve uygulama olduğunu, örneklerden hareketle kavrar. 21. yüzyılın birey, toplum, firma ve pazarlama kavramlarında yaratacağı değişikliklerin farkına varır. İleride reklamcılık mesleğini seçeceklerin kavramlara aşinalığı artar.
Öğretim Yöntemleri - Power point sunumlar
- Kampanya analizleri
Kaynaklar -David Ogilvy , Confession of an Advertising Man,2011 South bank publishing( 1963’te yapılmış birinci baskının yazar tarafından revize edilmiş hali).

-Marcel Bleustein -Blanchet , İkna Hırsı,Bir Fransız reklamcının anıları,çev: Cüneyt Akalın,Yorum Ajans yayınları,1995.

-Jim Aitchison , Basın İlanı Böyle Yapılır , çev:Serkan Balak, Okuyan Us yayınları, 2006.

-Pat Fallon,Fred Senn , Portakalı Sıkmak, çev: Ümit Şensoy,Optimist yayınları,2007.

-Robert Heath , Bilinçaltımdaki Reklamlar , reklamlar bizi nasıl etkiler? Çev:Emrah Bilge, MediaCat kcitapları,2013.

-How To Be More Creative , David Edwards,Occasional Productions,1996.

-Claude Hopkins , Reklamcılık Yaşantım&Bilimsel Reklamcılık,Yapı Kredi yayınları,1996.

-Alş Ries ,Jack Trout,Marketing Warfare,20.th anniversary edition,McGraw-Hill ,2006.

-Gilles Lipovetsky, Le Bonheur Paradoxal, Gallimard,col:Folio essais,2006.

-Thierry Maillet , Le Marketing et son histoire,ou le mythe de sisyphe réinventé,Pocket,2010.

- Jean Marie Dru , La publicité autrement, Gallimard,le débat,2007.

- Richard Susskind,Daniel Susskind,The future of the professions ,How technology will transform the work of human experts,Oxford University Press 2015.

- Dominique Cardon,A quoi revent les algoritmes,Nos vies a l’heure des big data,Seuil ,République des idées,2015

- Philippe Jourdan,Valérie Jourdan,Jean-Claude Pacitto Le Marketing de la Grenouille, Nouvelle strategies de marques pour nouveaux consommateurs, Editions Kawa 2017.

- Giles Lipovetsky, Plaire et Toucher, essai sur la société de seduction, Gallimard 2017.

- Jean-Marie Dru, NEW,15 approches disruptives de l’innovation, Pearson, 2016.

- Walter Benjamin, Sur le concept de l’histoire, Petite Bibliotheque de Payot,2013.

- Karl Jaspers , La Culpabilité Allemande , Les Editions de Minuit, col:arguments,1990.

- Max Horkheimer – Theodor W.Adorno , La Dialectique de la Raison , fragments philosophiques,ilk baskı 1944 NewYork,1974 pour la traduction Française,Gallimard,1974.

- Benjamin,Barthes ve Fotografın Tekilliği,Kathrin Yacavone,çev: Simber Atay ve Melih Tumen,Hayalperest Yayınları 2015.

- İletişim Bilimlerinin Serüveni,Michel Bourse , Halime Yücel, Ayrıntı yayınları, Schola Ayrıntı dizisi,2012.

- Richard Appignanesi, Chris Garratt, Post-Modernism İcon Books Limited, 2013

- Métamorphoses du Marketing, Catherine Dedieu, Christine Removille, Economica ,2012.

- Marketing 4.0 , le passage au digital,Philip Kotler,De Boeck Supérieur,2017.

- Yeni reklamcılık,Atilla Aksoy, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları,2005.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Toplumsal değişim , tüketim , yaşam tarzı , hız ve zaman..
2 Günümüz pazarlama ve reklam dünyasını kavramaya yönelik temel felsefi kavramlar : arzu / mutluluk / ahlak / dil / sanat / çalışma / etik …
3 Prometeus’tan Dionisos’a.. Sanayi devrimi / Tüketim ve iletişim devrimi / 3. Sanayi devrimi ve dijital dönüşüm / Bir aykırı : Walter Benjamin..
4 Klasik pazarlama ve reklam teorileri: 1900’ler ve Viyana ekolü / Savaş için üretim planlayan mühendislerin tüketim planlamasına başlaması /Marketing kürsülerinin oluşumu ve tüketim toplumu teorisyenliği / Yeni Dünya, yeni medyalar, yeni tüketici..
5 Pazarlama tarihi , tüketim tarihi, tasarım tarihi..3 önemli sektör : Sabun , temizlik / İlaç / Otomotiv.. Markaların doğuşu , kurucular , anektodlar , yaratıcılık..
6 Yeni pazarlama ve reklam teorileri : Pazarlama metamorfozları / Gelişmiş Batı toplumu tüketim modeli kriz ve çözüm arayışları / Yeni tüketici kategorileri ..
7 VİZE
8 Yaratıcı düşünce : Kişisel yaratıcılık / Pazarlama ve reklamda yaratıcılık / Ustalar / Teknikler / Eskimeyen işler..
9 Reklam ve zihnimiz: Reklam nasıl etkili olur ? / Beyin nasıl algılar / İddialar , beklentiler , gerçekleşenler..
10 Dijital dünya : Algoritmaların hayali nedir? / Dijital alemde yaratıcı olmak / Büyük data / Tıklar ne işe yarar?
11 Bir ajans neler anlatacak?
12 Başarılı kampanya örnekleri ve yaratıcılık
13 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi
14 Sözlü sunum teknikleri
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 60
Diğer 0 0
Toplam 2 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler
12 Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler
13 Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler
14 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler X
15 Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir X
16 Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir X
17 Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir X
18 Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır X
19 Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır X
20 Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir
21 Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir
22 Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir
23 Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler
24 Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 25 2,88
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top