Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(SOC182)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC182 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Şemsettin KUYAŞ akuyas@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Devrimin amacının kavranabilmesi için, Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirme |
İçerik | Türk İnkılap Tarihine girilerek, aksiyon evresi, savaş dönemi ve hedefleri, siyasi ve hukuk alanında yapılan eğitim, kültürel ve toplumsal yaşayışın düzenlenmesi anlatılacak; Türk İnkılabının temel ilkeleri Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık, bütünleyici Türk İnkılabının evrensel değeri Atatürkçü düşünce sistemi işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bilinçli, Cumhuriyete inanan.Laik Gençlik |
Öğretim Yöntemleri | Konu anlatım Slidelar |
Kaynaklar | Türk İnkilap Tarihi HAMZA EROĞLU |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Saltanatın Kaldırılması, Lozan Konferansı |
2 | Lozan Barışı, II. TBMM’nin açılması |
3 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasal İnkılâplar) |
4 | Cumhuriyet Döneminin ilk Siyasal Partileri, İzmir Suikastı, Menemen Olayı |
5 | Hukuk İnkılâbı |
6 | Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar (Tevhid-i Tedrisat, Harf İnkılâbı) |
7 | Kültür İnkılâbı (Tarih, Dil ve Güzel Sanatlar alanında çalışmalar) |
8 | Ara Sınav |
9 | Sosyal Alanda yapılan İnkılâplar |
10 | Ekonomik Alandaki Düzenlemeler, Milli Ekonomi Oluşturma Çalışmaları |
11 | Atatürk Döneminde Türkiye Cumhuriyeti’nin Dış Politikası. 1923 – 1932 Dönemi Dış Politikası Olayları |
12 | 1932 – 1939 Dönemi Dış Politika Olayları. Atatürk Dönemi Dış Politikasının Özellikleri |
13 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye |
14 | Atatürk İlkeleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | |||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | |||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | |||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | |||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | |||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | |||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | |||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |