AB'de Ekonomik ve Finansal Entegrasyon(Mİ612)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mİ612 | AB'de Ekonomik ve Finansal Entegrasyon | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Avrupa Birliğinin ekonomik entegrasyon sürecindeki ilerleme aşamalarını açıklamak, Parasal Birliğe rağmen sistemik ve finansal krizlerden etkilenmesinin sebebleri üzerinde durmak ve finansal entegrasyon yolundaki sorunlarını açıklamaktır. |
| İçerik | Lisans ustu |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Avrupa Birliğinin ekonomik ve finansal entegrasyondaki güncel durumunu izleyebilmek ve değerlendirebilmek |
| Öğretim Yöntemleri | Teorik |
| Kaynaklar | Ders materyali |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Giriş : Teorik Olarak Ekonomik Entegrasyona Bakış |
| 2 | Gümrük Birliği ve Tek İç Pazar Kavramı |
| 3 | Üye Ülkelerdeki Gelişme Farklılıkları |
| 4 | IS/LM Modeli ve Makroekonomik Denge |
| 5 | Avrupa’da Ekonomik Entegrasyonun Üç Boyutu: |
| 6 | Ticaret Etkisi :Birleşik İç Pazarın İç ve Dış Ticarete Etkisi Ekonomik Entegrasyon: Yakınsama mı ? Iraksama mı? |
| 7 | İşgücü Piyasası; İşgücünün Serbest Dolaşımı, İşgücü Verimlilik Farklılıkları, |
| 8 | Ekonomik Entegrasyon ortamında Asimetrik ve Simetrik Şoklar |
| 9 | Finansal Entegrasyonun Koşulları |
| 10 | Euro ve Sermayenin Serbest Dolaşımı |
| 11 | Büyüme ve İstikrar Paktı: Enflasyonsuz Ekonomik Büyüme ve Rekabet |
| 12 | Finansal Entegrasyon ve Avrupa Bankacılık Sektörü |
| 13 | Krizler ve Finansal Entegrasyon |
| 14 | Güncel Ekonomik Sorunlar |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 10 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 12 | 50 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İşletmelerde üst düzey yönetim kademelerine ilişkin gereken bilgi ve becerileri kullanabilmelidir. | |||||
| 2 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşulları dikkate alarak, riskleri minimize edecek davranış biçimlerini belirleyebilmelidir. | X | ||||
| 3 | Temel işletme fonksiyonları dışında, işletme yönetiminde gerekli olabilecek, iş hukuku, sosyoloji, psikoloji, örgüt sosyolojisi, lojistik ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel bilgiye sahip olmalıdır. | X | ||||
| 4 | Profesyonel iş yaşamının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim olabilmelidir. | |||||
| 5 | Artan rekabet ve küreselleşme ortamında, yenilikçi stratejiler uygulayarak, işletmenin rekabet gücünü üst düzeyde tutabilmelidir. | |||||
| 6 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşullardaki değişimleri ve bu değişimlerin yaratabileceği sorunları zamanında tesbit ederek, çözüm önerileri geliştirebilmeli ve uygulayabilmelidir. | |||||
| 7 | İşletme oyunu, simülasyon gibi tekniklerden yararlanarak yönetsel sorunlara çözümler üretebilmelidir. | |||||
| 8 | En az iki yabancı dilde işletme sorunlarını tartışabilecek ve fikirlerini sunum haline getirebilecek düzeyde olmalıdır. | X | ||||
| 9 | Vak’a analizi, örnek olay çözümü gibi pratiklere yatkınlık sahibi olup, görev aldığı projelerde katkı sağlayabilmelidir. | |||||
| 10 | Ekip içinde sorumluluk alabilmeli ve takım çalışmasına katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
| 11 | Sürekli gelişen bilim ve teknoloji ortamına ayak uydurabilmek için mesleki ve teknolojik becerilerini güncelleme alışkanlığı kazanmış olmalıdır. | |||||
| 12 | İş hayatında etik davranmayı, iş arkadaşlarının ve işletme paydaşlarının menfaatlerini gözetmeyi prensip edinmiş olmalıdır. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 12 | 5 | 60 |
| Sunum | 10 | 2 | 20 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 10 | 3 | 30 |
| Diğer Uygulamalar | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 223 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 8.92 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 9 | ||


