Tek Değişkenli Analiz I(MAT101)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MAT101 | Tek Değişkenli Analiz I | 1 | 5 | 0 | 0 | 5 | 7 | 
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
| Türü | Zorunlu | 
| Dersin Düzeyi | Lisans | 
| Dersi Veren(ler) | Ayşegül ULUS aulus@gsu.edu.tr (Email) | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Reel Analizin temel kavramlarını uygun matematiksel kesinlik içinde oluşturmak ve matematik eğitiminin devamı için gerekli yöntem ve bilgileri öğrenmek | 
| İçerik | Reel Sayılar, Diziler, R’nin Topolojisi, Süreklilik, Limit | 
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Dersı tamamlayan öğrencilerin reel analizin ilk ve temel kavramlari olan reel sayılar, diziler, R'nin topolojisii, süreklilik ve limit'i matematiksel bir kesinlik içinde öğrenmeleri beklenir. | 
| Öğretim Yöntemleri | Konu anlatımı ve problem çözümü | 
| Kaynaklar | Ders kitabı : First Course in Real Analysis, Sterling K.Berberian, Springer | 
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 1 | Reel sayıların özellikleri | 
| 2 | Reel sayıların özellikleri | 
| 3 | Üst sınır | 
| 4 | Üst sınır | 
| 5 | Arasınav | 
| 6 | Diziler: Tanım ve örnekler | 
| 7 | Diziler: Limit | 
| 8 | Diziler: Yakınsaklık teoremi | 
| 9 | Diziler: Yakınsaklık teoremi | 
| 10 | Arasınav - Fonksiyon kavramı | 
| 11 | Limit ve sürekli fonksiyonlar : Limit | 
| 12 | Limit ve sürekli fonksiyonlar : Bir noktada süreklilik | 
| 13 | Limit ve sürekli fonksiyonlar : Bir aralık üzerinde süreklilik | 
| 14 | Limit ve sürekli fonksiyonlar : Bayağı fonksiyonlar | 
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 7 | 60 | 
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 2 | 5 | 
| Sunum | 2 | 5 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 40 | 
| Proje | 0 | 0 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 
| Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 
| Raporlar | 0 | 0 | 
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 
| Diğer | 0 | 0 | 
| Toplam | 7 | 60 | 
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
| 2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
| 3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
| 4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
| 5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
| 6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
| 7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
| 8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
| 9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
| 10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 5 | 70 | 
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Ödevler | 2 | 3 | 6 | 
| Sunum | 2 | 3 | 6 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 | 
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 | 
| Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 166 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 6.64 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 7 | ||



