İktisadi Düşünce Tarihi I(ECON307)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON307 | İktisadi Düşünce Tarihi I | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Saadet İYİDOĞAN siyidogan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
İçerik | |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Blaug, M, (2001), “No History of Ideas, Please, We’are Economists”, Journal Of Economic Perspectives, 15:1. Blaug, M, (1986), La Pensée Economique: Origine et Développement, (trad.fr.) Economica, Paris, Backhouse R. And S. Medema (2009), “Retrospectives on the definition of Economics”, Journal of Economic Perspectives, 23:1, pp.221-233. Denis, H, (1966), Histoire de la Pensée Economique, Presses Universitaires de France, Paris. Heilbroner, R.L. Les Grands Economistes. (trd. fr., (1971), Economica, Gélédan, A. (dirigée par), (1988), Histoire des pensées économiques-les fondateurs, Editions Sirey, Paris. Sen, A. (2010), “Adam Smith and the contemporary World”, EJPE, 3:1, pp.50-67. Smith, A. (1776), La Richesse des Nations, livre 1 et 2. Jessua, C, (1991), Histoire de la Théorie Economique, PUF, Paris. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: eski çağlar |
2 | Merkantilizm |
3 | Fizyokrasi: F. Quesnay |
4 | A. Smith |
5 | D. Ricardo |
6 | Ricardo ve Malthus |
7 | 19'ncu yüzyılda ilk sosyalist düşünürler |
8 | Teknokratik sosyalizmden bilimsel sosyalizme |
9 | Tocqueville ve Proudhon |
10 | Hegel ve Marx |
11 | 1848 |
12 | Tocqueville, Proudhon ve Marx |
13 | K. Marx |
14 | K. Marx, R. Luxembourg |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Antik çağ, Aristo ve Platon; Orta çağ |
2 | Boisguilbert, Hume, Merkantilizm eleştirisi |
3 | İktisadi tablo, doğal sosyal düzen |
4 | Değer, üretilen değer, zenginlik, büyüme, Ahlak değer, |
5 | Değer kuramı, Bölüşüm kuramı |
6 | Fakirliğin faydası, Tarımsal rant |
7 | Rousseau, Fichte |
8 | Fourrier, St-Simon, Sismondi |
9 | İktisadi modeller, fakirlerin sorunları |
10 | Hegel ve özgürlük sorunu, Marx ve Manifesto |
11 | Çalışma hakkı üzerine 1848 Fransız Meclisinde Anayasa görüşmeleri |
12 | Tocqueville-Marx, Proudhon-Marx arasında özgürlükler, demokrasi ve mülkiyet tartışmaları |
13 | Kapital 1 |
14 | Emperyalizm ve sonuç |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 36 | 36 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |