Frankofon Edebiyatlar(LF-D 502)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LF-D 502 | Frankofon Edebiyatlar | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Seza YILANCIOĞLU syilancioglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Frankofon Edebiyatin önemi, Fransiw edebiyatina katkilari, bugün neden "Dünya Edebiyati" olarak nitelendirildigini irdelemek |
İçerik |
Frankofon edebiyatin dünya edebiyatindaki yeri; Bu edebiyatin bölgesel özelliklerine göre "Kuzey Afrika Frankofon edebiyatin" önde gelen yazarlarindan Assia Djebar, Maissa Bey gibi yazarlarin yapitlrinda "kültür, kimlik ve mekân sorunsalinin irdelenmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Frankofon Dünya edebiyati nedir? Fransiz Edebiyati ve Frankofon edebiyat arasindaki iliskiler Frankofon Cezayir Edebiyatinin önde gelen yazarlari Assia Djebar, Maissa bey, Cécile oumhani; leila sebbar, Nina Bouraoui gibi yazarlari tanima |
Öğretim Yöntemleri |
"Kuzey Afrika Frankofon edebiyatin" özellikleri Assia Djebar, Maissa Bey, Leila Sebbar'in yapitlarinda "mekân, kimlik, dil, ötekilesme" sorunsali irdelenir. söz konusu yapitlarda ortak temalar bulunur ve incelenir. Yine bu yapitlarda "özyasamöyküsü ve özyasamkurgusu"yla ilgili çalismalar yapilir ve göndermeler incelenir. |
Kaynaklar |
Assia Djebar, La Soif, Assia Djebar, Les femmes d'Alger dans leur appartement, Maissa Bey, Cette fille-là, Maïssa Bey, Bleu, blanc, vert Leila Sebbar, L'Arabe comme un chant secret, Leïla Sebbar, Mes Algéries en France |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Frankofon edebiyat nedir? ve dünya üzerinde dagilimi l |
2 | Frankofon edebiyat nedir? ve dünya üzerinde dagilimi ll |
3 | Kuzey Afrika Frankofon edebiyatin dogusu, özellikleri ve öncüleri |
4 | Assia Djebar ve La Soif |
5 | Assia Djebar ve Les femmes d'Alger dans leur appartement |
7 | Maissa Bey ve Cette fille-là |
8 | Maïssa Bey ve Bleu, blanc, vert |
10 | Leila Sebbar ve L'Arabe comme un chant secret |
11 | Leila Sebbar ve Mes Algéries en France |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
6 | Bu yapitlarda "mekân ve ötekilesme" sorunsalinin incelenmesi |
9 | Bu yapitlarda "mekân ve ötekilesme" sorunsalinin incelenmesi |
12 | Bu yapitlarda "mekân, dil ve ötekilesme" sorunsalinin incelenmesi |
13 | Sentez l |
14 | Sentez ll |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 1 | 25 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 30 |
Portfolyo Çalışmaları | 1 | 20 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yazılı ve sözlü düzlemlerde Fransızcaya egemen olmak (C1 düzeyi). | X | ||||
2 | Fransızcayı yabancı dil olarak öğretebilecek kuramsal ve yöntemsel bilgileri edinmek. | X | ||||
3 | Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde kullanılacak yöntem ve ders gereçlerini hazırlama bilgi ve becerisine ulaşmak. | X | ||||
4 | Fransızcadan Türkçeye ve Türkçeden Fransızcaya (özellikle yazınsal) nitelikli çeviri yapacak düzeye erişmek. | X | ||||
5 | Metin ve söylem çözümleme yöntemlerini kullanma ve değişik bütüncelere uygulama yetisini kazanmış olmak. | X | ||||
6 | Özellikle frankofon edebiyatlar alanında karşılaştırmalı incelemeler yapmak. | X | ||||
7 | Çeşitli doğal dillerde bilimsel dil betimlemeleri yapmak. | X | ||||
8 | Kültürler arası araştırmalar yapmak. | X | ||||
9 | Özellikle edebiyat göstergebilimi alanında çözümlemeler yapabilmek. | X | ||||
10 | Yazılı ve görsel medyanın, metin yazarlığı, çevirmenlil, editörlük alanlarında çalışabilecek becerileri kazanmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 | 20 |
Portfolyo Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |