Tek Değişkenli Analiz II(MAT102)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT102 | Tek Değişkenli Analiz II | 2 | 5 | 0 | 0 | 5 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşegül ULUS aulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Reel Analizin temel kavramlarını uygun matematiksel kesinlik içinde oluşturmak ve matematik eğitiminin devamı için gerekli yöntem ve bilgileri öğrenmek |
İçerik | Limit ve süreklilik: MAT101'den tekrar, Trigonometrik fonksiyonlar, Asimptotlar, Türev, Ortalama değer teoremi, Rolle teoremi, L’Hopital Kuralı, Fonksiyon grafikleri, Hiperbolik fonksiyonlar, Riemann integrali, Darboux teoremi, Alan ve hacim hesapları, Belirsiz integral |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dersi tamamlayan öğrencilerin reel analizin temel kavram ve teoremlerini ( Limit ve süreklilik: MAT101'den tekrar, Türev, Ortalama değer teoremi, Rolle teoremi, Riemann integrali, Belirsiz integral) öğrenmesi beklenir. Bunların uygulamasını yapabilmeli, fonksiyon grafiklerini çizebilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | Konu anlatımı ve problem çözümü |
Kaynaklar | Ders kitabı : First Course in Real Analysis, Sterling K.Berberian, Springer |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sonsuz limitler, sonsuzda limit |
2 | Türev. Formel tanım, tek noktada türevlenebilirlik, süreklilik ve türev ilişkisi |
3 | Türevin geometrik, nümerik ve fiziksel anlamı, cebirsel işlemler ve türev |
4 | Bilinen fonksiyonların türevleri, Zincir kuralı, çok katlı türevler, L’Hopital Kuralı |
5 | Ters fonksiyonun türevi, Kapalı Fonksiyon Teoremi |
6 | Ortalama değer teoremi, Rolle teoremi, Fonksiyon grafikleri |
7 | Fonksiyon analizi ve çizimleri |
8 | Vize 1 |
9 | Riemann integrali |
10 | Darboux teoremi |
11 | Alan ve hacim hesapları |
12 | Vize 2 |
13 | Belirsiz integral |
14 | Konu tekrarı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sonsuz limitler, sonsuzda limit |
2 | Türev. Formel tanım, tek noktada türevlenebilirlik, süreklilik ve türev ilişkisi |
3 | Türevin geometrik, nümerik ve fiziksel anlamı, cebirsel işlemler ve türev |
4 | Bilinen fonksiyonların türevleri, Zincir kuralı, çok katlı türevler, L’Hopital Kuralı |
5 | Ters fonksiyonun türevi, Kapalı Fonksiyon Teoremi |
6 | Ortalama değer teoremi, Rolle teoremi, Fonksiyon grafikleri |
7 | Fonksiyon analizi ve çizimleri |
8 | Vizeye yönelik genel soru çözümü |
9 | Riemann integrali |
10 | Darboux teoremi |
11 | Alan ve hacim hesapları |
12 | Vizeye yönelik genel soru çözümü |
13 | Belirsiz integral |
14 | Finale yönelil genel soru çözümü |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 2 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 7 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Sunum | 2 | 3 | 6 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |