Büyüme ve Kalkınma(ECON282)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON282 | Büyüme ve Kalkınma | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ata ÖZKAYA ataozk@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iktisat kuramı içinde büyüme ve kalkınma üzerine yazını öğrencilere tanıtmak, farklı yaklaşımları ve büyüme modellerini inceleyerek güncel tarışmaları anlamalarına yardımcı olmaktır. |
İçerik | Temel kavramların, ölçütlerin, göstergelerin ve kuramsal ayrımların tanımlanmasıyla başlanacak ardından temel kuramsal yaklaşımlar ve bu yaklaşımların ürünü olan modeller incelenecek, kalkınma ve gelişme üzerine çalışmaların yeniden düşünülmesine ilişkin bir tartışmayla ders sona erecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu derste başarılı olmuş bir öğrenci kalkınma ekonomisi ve büyüme kuramlarına ilişkin temel kavramları, kuramsal çerçeveyi farklı yaklaşımları ve güncel tartışmaları anlayabilir ve izleyebilir |
Öğretim Yöntemleri | Ders konuya ilişkin materyelin sunumu, örnek kullanımı, problem çözme ve tartışmalar biçiminde organize edilmiştir. |
Kaynaklar |
Brasseuil, Jacques, Introduction à l’économie du développement, Paris , 2008 Treillet , Stéphanie, L’Economie du développement, de Bandoeng à la mondialisation, Paris, 2005 Azoulay, Gérard, Les théories du développement, Rennes 2002 Assidon, Elsa, Les théories économiques du développement, Paris 1992 Chang, H.J, Kalkınma reçetelerinin gerçek yüzü, 2002 Şenses F., Kalkınma iktisadı, yükselişi, düşüşü, 1996 Szirmai, A., The dynamics of socio-economic development, 2005 Kothari, U., Radical history of development studies, 2005 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş : Dersin içeriğini ve nasıl örgütleneceğinin anlatılması, çalışma alanının tanımlanması, temel kavramlara giriş yapılması |
2 | Kalkınma ekonomisi : tarihsel ve kuramsal çerçeve |
3 | Kalkınmanın ve büyümenin ölçülmesi sorunu, meseleler ve sınırlamalar |
4 | Kuramsal temel : tarihsel akış |
5 | Klasik politik ekonomide kalkınma ve büyüme düşüncesi |
6 | Temel referanslar :Schumpeter, Harrod-Domar Model ive Lewis Modeli |
7 | Doğrusal modeller ve çifte açık modelleri |
8 | Modeller üzerine genel değerlendirme ve sonuç |
9 | Kalkınmacı paradigma |
10 | Heterodoks yaklaşım |
11 | Post kalkınma yaklaşımları ve ekolojik yaklaşimlar |
12 | Neo-klasik paradigma ve yapısal uyum tartışmaları |
13 | Örnekler üzerinden tartışma : Doğu Asya kalkınma modeli, Hindistan, Çin, Türkiye vd |
14 | Küreselleşme ve kalkınma ve büyüme üzerine çalışmaların yeniden düşünülmesi üzerine tartışma. Sonuç |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 35 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 65 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 90 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 5 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | X | ||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | X | ||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | X | ||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | X | ||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | X | ||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | X | ||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | X | ||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | X | ||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | X | ||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |