Dijital Medyada İçerik ve Kaynak Yönetimi(JOU404)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU404 | Dijital Medyada İçerik ve Kaynak Yönetimi | 8 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Türkiye'deki ve dünyadaki internet gazetelerinin mevcut durumu (örgütlenişi, işleyişi, gelir modelleri, içerik ve kaynak yönetimi vs) üzerinden, internetle birlikte gazetecilik mesleğinde ve sektöründe pratikte yaşanan değişimi anlamayı ve tartışmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Bkz. Konu Başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - internet gazeteciliğinin toplumsal ve ekonomik bağlamı ve internet gazetelerinin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olur, - gazetecilik mesleği ve sektörüyle ilgili güncel trendler ve gelecek senaryoları hakkında eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, öğrenci sunumları |
Kaynaklar |
- Julia Cage (2016). Medyayı Kurtarmak: Kapitalizm, Katılımcı Finans ve Demokrasi. İş Bankası Kültür Yayınları: İstanbul - Himmet Hülür, Cem Yaşın (2017). Yeni Medya: Geleceğin Gazeteciliği. Ütopya Yayınevi: İstanbul |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı |
2 | Temel bazı kavramlar: Dijitalleşme, yöndeşme, etkileşim, hipermetin, çoklumedya |
3 | Geleneksel gazetecilik – internet gazeteciliği karşılaştırması |
4 | Medya sektörünün güncel krizi; gazetelerin gelir kaybı ve buna bağlı yaşanan sorunlar |
5 | Değişen haber tüketim alışkanlıkları |
6 | Türkiye'de ve dünyada internet gazeteciliğinin tarihçesi |
7 | Konuk internet gazetecisi ile söyleşi |
8 | Vize sınavı |
9 | İnternet gazetelerinin gelir modelleri (reklam, ücretli içerik, kitle fonlama vs) |
10 | İnternet gazetelerinin haber kaynakları, içerik üretim süreçleri |
11 | İnternet gazetelerinin haber merkezi örgütlenmeleri |
12 | Yeni iş tanımları, gazetecilerde aranan yeni beceriler |
13 | İnternet gazetelerinde kullanıcı katılımı |
14 | Konuk internet gazetecisi ile söyleşi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |