İletişim Lisans Programı

Etkileşimli Medya Tasarımı II(COM306)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM306 Etkileşimli Medya Tasarımı II 6 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Kerem RIZVANOĞLU krizvanoglu@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilere, birinci sınıftan itibaren edindikleri tasarım bilgi ve becerisini, “Etkileşimli Medya Ortamları” dersinde işlenen teorik arka planla birleştirerek bir ‘Etkileşimli Medya Ortamı’nı projelendirecek bilgi ve beceriyi kazandırmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, öğrencinin önerdiği özgün bir etkileşimli medya ortamı, ders yürütücüsünün gözetiminde planlama-projelendirme ve tasarım aşamalarını kapsayacak şekilde geliştirilecektir.
İçerik 1. Hafta: Etkileşimli Medya Tasarımına Giriş: Kavramlar, Sınırlar, Olanaklar

2. Hafta: Kullanıcı Deneyimi Merkezli Tasarım ve Geliştirme Süreci: Teknikler

3. Hafta: Projenin Saptanması: Amaç ve Hedefler, Strateji

4. Hafta: Persona

5. Hafta: Kullanıcı Yolculuğu ve Hikayesi

6. Hafta: Bilgi Mimarisi _ Content Map

7. Hafta: Genel Değerlendirme

8. Hafta: Arayüz Tasarımı: Kağıt Prototip

9. Hafta: Arayüz Tasarımı: Kağıt Prototip

10. Hafta: Arayüz Tasarımı: Dijital (Tel / Wireframe) Prototip

11. Hafta: Arayüz Tasarımı: Dijital (Tel / Wireframe) Prototip

12. Hafta: Arayüz Tasarımı: Mock-Up

13. Hafta: Arayüz Tasarımı: Mock-Up

14. Hafta: Genel Değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları Yarıyıl sonunda öğrenciler bir etkileşimli medya ortamı geliştirme sürecini tüm yönleriyle kavrayarak bu kapsamda bir projeyi yönetebilecek bilgi ve beceriyi kazanacaklardır.
Öğretim Yöntemleri Aktarım ve Studyo Dersi
Kaynaklar -Communication Arts (Interactive Annuals)

www.webpagesthatsuck.com
www.thefwa.com
http://www.mindmeister.com
http://www.wix.com
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Etkileşimli Medya Tasarımına Giriş: Kavramlar, Sınırlar, Olanaklar
2 Kullanıcı Deneyimi Merkezli Tasarım ve Geliştirme Süreci: Teknikler
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Discussion
2 Discussion
3 Projenin Saptanması: Amaç ve Hedefler, Strateji
4 Persona
5 Kullanıcı Yolculuğu ve Hikayesi
6 Bilgi Mimarisi _ Content Map
7 Genel Değerlendirme
8 Vize
9 Arayüz Tasarımı: Kağıt Prototip
10 Arayüz Tasarımı: Dijital (Tel / Wireframe) Prototip
11 Arayüz Tasarımı: Dijital (Tel / Wireframe) Prototip
12 Arayüz Tasarımı: Mock-Up
13 Arayüz Tasarımı: Mock-Up
14 Genel Değerlendirme
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 4 100
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 4 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 12 2 24
Sunum 10 4 40
Proje 1 12 12
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top