Bilim ve Teknoloji Tarihi(COM125)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM125 | Bilim ve Teknoloji Tarihi | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Olivier Koch koches1@yahoo.fr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özellikle de iletişimle bağlantılı olarak, bilim ve teknoloji tarihi hakkında genel bir bakışa sahip olmak. |
İçerik |
Ders, üç bölümden oluşur: 1. Bilimsel düşünüş. Bilim, teknik ve teknoloji terimlerinin tanımlanması. Bilimsel yaklaşımın keşfi ve bilimsel araştırma yöntemlerine genel bakış 2. Tarih öncesinden 21. yüzyıla, bilimin genel tarihi. Bilimin doğuşundan yakın zaandaki gelişmelere kadar, büyük keşifleri tarihsel ve toplumsal bağlamına oturtmak amacıyla bir toplumsal tarih çalışması. 3. İletişim bilim ve teknolojileri. Modern iletişim kavramının doğuşu ve başlıca düşünce akımları (medyanın dolaylı ve dolaysız etkileri, iletişim ütopyaları, eleştirel ve sosyolojik yaklaşımlar) |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki çıktılara sahip olacaktır: bilimsel düşünüşü tanımlamak, gerektirdiklerini anlamak ve ipuçlarını belirleyebilmek; bilim ve teknolojideki büyük ilerlemeleri zamanda ve mekanda yerleştirebilmek; bilimsel ve teknolojik evrimlerin ortaya çıkış ve ilerlemelerini tarihsel bağlamlarına oturtabilmek. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik bilgilerin aktarımıyla birlikte öğrencinin de, dersin hocasının onayını da alarak seçtiği bir tema hakkında yazılı bir dosya hazırlaması ve sözlü bir sunuş yapması beklenir. Bu konu, teknik bir nesne, bir mucit ya da araştırmacı veya bir düşünce akımı olabilir. |
Kaynaklar |
Conner Clifford D., 2011 (2005). Histoire populaire des sciences, Montreuil : L’Échappée. Flichy Patrice, 1997 (1991). Une histoire de la communication moderne. Espace public et vie privée, Paris : La Découverte. Mattelart Armand, 1997 (1994). L’Invention de la communication, Paris : La Découverte. Mondoux André, 2011. Histoire sociale des technologies numériques. De 1945 à nos jours. Québec : Éditions Nota Bene. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: İletişim bilimleri ve teknikleri |
2 | Kitabın tarihi: Yazıtlardan ekrana |
3 | Telgraf (1): Telgraf ve siyaset |
4 | Telgraf (2): Telgraf ve ticaret |
5 | Telefon: Uzak mesafeden konuşmanın tarihi |
6 | Radyo: Savaş ve kitle iletişimi |
7 | Fotoğraf: kanıtlamanın estetiği |
8 | Sınav |
9 | Ağların tarihi: Okyanusaşırı kablo hattı |
10 | Internet: Ağın doğuşu |
11 | Internet. Ağın küreselleşmesi |
12 | Dijital sosyal ağlar |
13 | Devlet, big data ve algoritmalar |
14 | Sonuç |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 100 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 1 | 1 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 45 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1.80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |