Uluslararası Göç(RI313)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI313 | Uluslararası Göç | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Beyza Çağatay TEKİN btekin@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı önemi giderek artan Uluslararası Göç olgusunu Uluslararası İlişkiler disiplini içerisinde ele almaktır. Bu amaçla ders kapsamında öncelikle göç teorileri incelenecektir. Derste ayrıca, emek göçü başta olmak üzere farklı göç hareketleri, güvenlik ve uluslararası göç ilişkisi, etnik farklılıklar, çokkültürlülük, ve ırkçılık tartışmalarıyla, Avrupa Birliği’nde uygulananan entegrasyon modelleri ve Türkiye'nin göç politikaları incelenecektir. |
İçerik | Ders akışında açıklanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Çağdaş Göçler ve Uluslararası göç alanında gözlemlenen Genel Eğilimleri değerlendirebilmek 2) Göç sürecinin açıklanmasındaki farklı teorik yaklaşımları karşılaştırabilmek 3) 1945 sonrasındaki Avrupa'ya olan emek göçünü değerlendirebilmek 4) Farklı Entegrasyon modellerini karşılaştırabilmek 5) Avrupa Birliği Göç Politikaları’nda gözlenen dönüşümü analiz edebilmek 6) Türkiye’nin Göç Politikasını değerlendirebilmek |
Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı, haftalık okumalar etrafında sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları . |
Kaynaklar |
Abadan-Unat, Nermin. (2002). Bitmeyen Göç: Konuk İşçilikten Ulus-ötesi Yurttaşlığa. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Göç serisi. Castles, Stephen & Miller, Mark J. (2008). Göçler Çağı. Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri. Carrera, S. (2007). Building a common Policy on Labour Immigration. Towards a Comprehensive and Global Approach in the EU; Centre for European Policy Studies, Working Paper No. 256. Carrera, Sergio and Elspeth Guild. (2008). ‘The French Presidency’s European Pact on Immigration and Asylum’, CEPS Policy brief, No. 170, September. Guild, Elspeth, Sergio Carrera and Thierry Balzacq (2008). ‘The Changing Dynamics of Security in an Enlarged European Union’, CEPS, Challenge Papers, No:12. Hollifield, James F. (2004). “Migration and International Relations: The Liberal Paradox”. In H. Entzinger, M. Martiniello, C. de Wenden (eds.), Migration between States and Markets, (pp. 3-18). Aldershot, Ashgate. Erder, Sema.( 2010). “Düzensiz” göç, göçmen korkusu ve çelişen tepkiler”. B. Pusch, T. Wilkoszewski (der), Türkiye’ye Uluslararası Göç– Toplumsal Koşullar, Bireysel Yaşamlar (pp.41-56). İstanbul: Kitap Yayınevi. Favell, Adrian. (2008). ‘The New Face of East-West Migration in Europe’, Journal of Ethnic and Migration Studies, 34(5): 701–16. Huysmans, Jef. (2006). The Politics of Insecurity: Fear, Migration and asylum in the EU. London: Routledge. İçduygu, Ahmet. (2006). “A Panorama of the International Migration regime in Turkey”, Revue Européenne des Migrations Internationales, Volume 22 (3), pp.11-21. İçduygu, Ahmet. (2010). “Türkiye’de Uluslararası Göçün Siyasal Arkaplanı: Küreselleşen Dünyada Ulus-Devlet İnşa Etmek ve Korumak”. B. Pusch, T. Wilkoszewski (der), Türkiye’ye Uluslararası Göç: Toplumsal Koşullar- Bireysel Yaşamlar (pp.17-40). İstanbul: Kitap Yayınevi. King, Russell (2002) ‘Towards a new map of European migration’, International Journal of Population Geography, Vol. 8 No. 2, pp. 89-106. Kirişçi, Kemal. (2009). “Harmonisation of Migration Policy and Turkey’s Security Challenges” EDAM Discussion Paper Series, 2009/01 (available at: www.edam.org.tr). Kirişçi, Kemal. (2009). “Mirage or Reality: Post-National Turkey and its Implications for Immigration” (CARIM Research Report 2009/14, European University Institute, The Robert Schuman Centre for Advanced Studies, Florence. Wihtol de Wenden, Catherine. (2009). La Globalisation Humaine. Paris: Puf. Wihtol de Wenden, Catherine. (2013). La question migratoire au XXIe siècle - Migrants, réfugiés et relations internationales Paris: Presses de Sciences-Po. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse giriş: Dersin içeriğinin ve amaçlarının açıklanması |
2 | Çağdaş Göçler ve Genel Eğilimler |
3 | Göç sürecinin açıklanmasında farklı teorik yaklaşımlar |
4 | 1945 Öncesi Uluslararası Göç |
5 | İşçi Göçü |
6 | Göç ve Entegrasyon modelleri |
7 | Etnik Farklılık, Irkçılık ve Çokkültürlülük |
8 | Vize Sınavı |
9 | Avrupa Birliği Göç Politikaları’nda dönüşüm I |
10 | Avrupa Birliği Göç Politikaları’nda dönüşüm II |
11 | Türkiye’nin Göç Politikası I |
12 | Türkiye’nin Göç Politikası II |
13 | Göç ve Güvenlik |
14 | ABD Göç Politikaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | |||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |