Edebiyat Eleştirisi(LF-D525)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LF-D525 | Edebiyat Eleştirisi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Seza YILANCIOĞLU syilancioglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yazınsal anlatım özellikleriyle birlikte "özyaşamöyküsü" ve "özyaşamkurgusu" yazınsal türlerin özelliklerinin öğrenilmesi ve öğrencilerin bu türler üzerinde inceleme yapabilmelerini saglamak. |
İçerik | Yazinsal anlatim türleri, anlatim özellikleri, yazar-anlatici özellikleri, anlatici bakis acilariyla birlikte özyasamöyküsü" ve "özyasamkurgusu" türlerinin kuramsal özelliklerinin ögrenilmesi ve yazinsal metinler üzerinde incelenmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Edebiyat Eleştrisi nedir? sorusunun yanıtını bulmak, edebiyatın sanata ve kişisel gelişime katkıları, yerel kültürel özelliklerin, evrensel kültür icçndeki yerini görebilmek ve yerel kültürü, yazınsal metinler aracılığıyla diğer kültürlerle karşilaştirma edenimini kazanmak. |
Öğretim Yöntemleri | Söz konusu yazinsal kuramlarin tüm özellikleri ilk 7 veya 8 hafta icinde ögrencilere anlatilir ve Fransiz ve Frankofon Edebiyatlarin önde gelen Jean-Jacques Rouseau, Jean-Paul Sartre, Annie Ernaux, Nina Bouraoui gibi yazarlarin secilen yapitlarinin, söz konusu kuramlara göre ögrenciler tarafindan incelenmesi istenir ve ögrencilerin yaptigi calismalarla kuramlarin uygulamasi ve incelenmesi yapilir. |
Kaynaklar |
Maurice Delcroix, Fernand Hallyn sous la dir. "Introduction aux études littéraires" Philipe Gasparini, "Est-il je" Gérard Genette, "Figures l, Figures ll, Figures lll" Gérard Genette, "Nouveau discours du récit" Philippe Lejeune, "Le pacte autobiographique" Philippe Lejuene, "Signes de vie" Jean-Yves Tadié, "La critique Littéraire au XXe siècle" |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Edebiyat Elestrisi nedir? |
2 | Yazinsal elestride "Poetika" özellikleri |
3 | "Poetika"nin kuramcilari |
4 | Philippe Lejeune ve "özyasamöyküsü" |
5 | Philippe Lejeune ve "özyasamöyküsü" |
6 | Philipe Gasparini ve "özyasamkurgusu" |
7 | Philipe Gasparini ve "özyasamkurgusu" |
8 | Bu türler arasindaki benzerlik ve farkliliklar |
9 | Yazinsal anlatim özellikleri |
10 | Yazar-Anlatici özellikleri |
11 | ögrenci sunumu ve uygulama "Les Mots" de Jean-Paul Sartre |
12 | ögrenci sunumu ve uygulama "W ou souvenirs d'enfance" de Georges Perec |
13 | ögrenci sunumu ve uygulama "La Place / Une femme' d'Annie Ernaux |
14 | ögrenci sunumu ve uygulama "Garçon Manqué" de Nina Bouraoui |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 0 | 3 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 30 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 20 |
Toplam | 5 | 103 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yazılı ve sözlü düzlemlerde Fransızcaya egemen olmak (C1 düzeyi). | X | ||||
2 | Fransızcayı yabancı dil olarak öğretebilecek kuramsal ve yöntemsel bilgileri edinmek. | X | ||||
3 | Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde kullanılacak yöntem ve ders gereçlerini hazırlama bilgi ve becerisine ulaşmak. | X | ||||
4 | Fransızcadan Türkçeye ve Türkçeden Fransızcaya (özellikle yazınsal) nitelikli çeviri yapacak düzeye erişmek. | X | ||||
5 | Metin ve söylem çözümleme yöntemlerini kullanma ve değişik bütüncelere uygulama yetisini kazanmış olmak. | X | ||||
6 | Özellikle frankofon edebiyatlar alanında karşılaştırmalı incelemeler yapmak. | X | ||||
7 | Çeşitli doğal dillerde bilimsel dil betimlemeleri yapmak. | X | ||||
8 | Kültürler arası araştırmalar yapmak. | X | ||||
9 | Özellikle edebiyat göstergebilimi alanında çözümlemeler yapabilmek. | X | ||||
10 | Yazılı ve görsel medyanın, metin yazarlığı, çevirmenlil, editörlük alanlarında çalışabilecek becerileri kazanmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |