Grup Teorisine Giriş(MAT204)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT204 | Grup Teorisine Giriş | 3 | 3 | 2 | 0 | 5 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Meral TOSUN mtosun@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ce cours présente une introduction à la théorie des groupes, un domaine central de l'algèbre moderne. Les étudiants y découvriront les notions de base comme les sous-groupes, les morphismes et les groupes quotients, qui permettent de formaliser la symétrie. L'accent sera mis sur la rigueur dans les démonstrations et la manipulation d'objets abstraits, compétences importantes pour progresser en mathématiques. |
İçerik |
Propriétés des entiers Arithmétique modulaire Nombres complexes Relations d'équivalence Symétries d'un carré Groupes diédriques Propriétés des groupes Sous-groupe Propriétés des groupes cycliques Classification des sous-groupes Permutations Théorème de Cayley Isomorphismes Cosets Théorème de Lagrange Sous-groupes normaux et groupes de facteurs Homomorphismes de groupes Groupe quotient Action des groupes |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Temel cebirsel yapıları anlama ve kullanabilme |
Öğretim Yöntemleri |
Yüz yüze ders 2 kısa sınav 1 ara sınavlar Ofis saatleri |
Kaynaklar |
J.A. Gallian, Contemporary Abstract Algebra (`a suivre). D. Dummit and R. Foote, Abstract Algebra (`a suivre). N. Carter, Visual Group Theory. I. Kleiner, A History of Abstract Algebra. M. Macauley, https://www.math.clemson.edu/ macaule/ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Entiers. Relations d'équivalence. Arithmétique modulaire. Nombres complexes |
2 | Introduction aux groupes |
3 | Groupes |
4 | Groupes finis, Sous-groupes |
5 | Groupes cycliques |
6 | Groupes de permutations |
7 | Isomorphismes, Cosets et théorème de Lagrange |
8 | Cosets et théorème de Lagrange-Arasınav |
9 | Produits extérieurs directs |
10 | Sous-groupes normaux et groupes de facteurs |
11 | Homomorphismes de groupes |
12 | Théorème fondamental des groupes abéliens finis |
13 | Groupe quotient |
14 | Action des groupes |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 4 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 21 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Sunum | 4 | 3 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Ts Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
Hazırlık Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
Hazırlık Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 8.20 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |