Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| FLF101 | Fransızca Cef B2.1 Akademik | 1 | 0 | 4 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Sevgi ÖZDEMİR sevgiozdemir75@hotmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
- Fransızca dil öğrenimine devam etmek ve hazırlık sınıfının sonunda ulaşılan seviyeyi pekiştirmek - Öğrencilerin Fransızca disiplin kursuna devam etmesine olanak vermek - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlamak |
| İçerik |
Haftalık 4 saat ders - 3 tartışma Bu kurs üç amaç etrafında düzenlenmiştir: - Daha fazla bilgi edinmek ve bilgi vermek - Karşılaştırma yapmak - Analiz etmek ve sentezlemek |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ders sonunda, öğrenciler şunları yapabilmelidir: - Bir tanım yapmak, iletişim alanına ilişkin temel kavramları anlamak - İletişim alanında fransızca belgeleri araştırmak - Belgelerin analizini yapmak - Sözlü sunum yapmak - İletişim alanına ilişkin bir konu veya güncel bir konu hakkındaki kendini ifade etmek |
| Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - Dönem Projesi: İletişimin profesyonel dünyasını keşfetmek (bir profesyonelle mülakat / buradan yola çıkarak bir meslek sayfası ve bir video hazırlamak / bir sunum yapmak) - 2 görev: Disiplin alanını etkilemiş bir kişi hakkında sözlü sunum yapmak - Basın incelemesi yapmak |
| Kaynaklar | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan dönem ders dosyası |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Konuşma etkinliği: kendinizi tanıtın, akademik ve profesyonel projenizi sunun |
| 2 | Projenin 1. Adımı: İletişim dünyasından iki kişiyle röportaj |
| 3 | Metin analizi |
| 4 | Metin analizi |
| 5 | Sunumlar |
| 6 | Sunumlar |
| 7 | Yazılı anlatım etkinliği |
| 8 | Metin analizi |
| 9 | Metin analizi |
| 10 | Döküman Analizi |
| 11 | Konuşma etkinliği |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Konuşma etkinliği: kendinizi tanıtın, akademik ve profesyonel projenizi sunun |
| 2 | Projenin 1. Adımı: İletişim dünyasına 2 ile röportaj |
| 3 | Metin analizi |
| 4 | Metin analizi |
| 5 | sunumlar |
| 6 | sunumlar |
| 7 | Yazılı anlatım etkinliği |
| 8 | Metin analizi |
| 9 | Metin analizi |
| 10 | Döküman Analizi |
| 11 | Konuşma etkinliği |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Kurs özeti |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 40 |
| Toplam | 200 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 100 | 30 |
| Sunum | 100 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 100 | 60 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 300 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
| 2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
| 3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
| 4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
| 5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | |||||
| 6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
| 7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | |||||
| 8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | |||||
| 9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
| 10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 1 | 1 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 1 | 1 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.36 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||


