İç Denetim Seminerleri - Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE)(G461)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| G461 | İç Denetim Seminerleri - Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE) | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Büke TOLGA btolga@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | İç kontrol, iç denetim, kavramlarına açıklık getirerek bunların arasındaki ilişkilerin anlaşılmasını sağlamak. |
| İçerik | İç denetimin işletme içindeki yeri ve önemini, yetki ve sorumluluklarını, uluslararası iç denetim standartları hakkında bilgi vererek açıklamak. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; -İç denetim için gerekli olan kritik düşünme yeteneklerini geliştirebileceklerdir. -İç denetimin kurumsal yönetim için gereğini anlayacaklardır. |
| Öğretim Yöntemleri | Teorik anlatım, vaka çalışması ve konulara ilişkin grup çalışmaları. |
| Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | İç denetime giriş |
| 2 | Kurumsal yönetim |
| 3 | İç Denetim Uygulama İlkeleri |
| 4 | İç denetim uluslararası mesleki uygulamalar çerçevesi ve standartlar |
| 5 | Risk yönetimi ve iç kontrol |
| 6 | Tecrübe paylaşımı |
| 7 | vize |
| 8 | Tecrübe paylaşımı |
| 9 | Bilgi teknolojileri |
| 10 | Etik, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk |
| 11 | İç denetçiler için örgütsel iletişim becerileri |
| 12 | Hile riskleri ve denetimi |
| 13 | İç denetimde kalite güvencesi ve gözden geçirme |
| 14 | Bir iç denetçinin kariyer yolu |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | sınıf ortamında tartışılması |
| 2 | sınıf ortamında tartışılması |
| 3 | denetim planı ve çalışma programlarının hazırlanması |
| 4 | uygulama örnekleri |
| 5 | risk yönetimi vaka analizleri |
| 6 | risk yönetimi |
| 8 | saha |
| 9 | sınıf ortamında tartışılması |
| 10 | güçlü ve zayıf yönetişimi ve yönetimin etik davranışını değerlendiren sınıf çalışmaları |
| 11 | gruplar halinde çalışma |
| 12 | hile örneklerinin sınıf ortamında tartışılması, kısa vaka çalışmaları |
| 13 | saha |
| 14 | sınıf ortamında tartışılması |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Ödevler | 1 | 12 | 12 |
| Sunum | 1 | 12 | 12 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


