Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLF101 | Fransızca Cef B2.1 Akademik | 1 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Anne Gabrielle Leta Connoux (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
- Fransızca dil öğrenimine devam etmek ve hazırlık sınıfının sonunda ulaşılan seviyeyi pekiştirmek - Öğrencilerin Fransızca disiplin kursuna devam etmesine olanak vermek - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlamak |
İçerik |
Haftalık 4 saat ders - 3 tartışma Bu kurs üç amaç etrafında düzenlenmiştir: - Daha fazla bilgi edinmek ve bilgi vermek - Karşılaştırma yapmak - Analiz etmek ve sentezlemek |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ders sonunda, öğrenciler şunları yapabilmelidir: - Bir tanım yapmak, iletişim alanına ilişkin temel kavramları anlamak - İletişim alanında fransızca belgeleri araştırmak - Belgelerin analizini yapmak - Sözlü sunum yapmak - İletişim alanına ilişkin bir konu veya güncel bir konu hakkındaki kendini ifade etmek |
Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - Dönem Projesi: İletişimin profesyonel dünyasını keşfetmek (bir profesyonelle mülakat / buradan yola çıkarak bir meslek sayfası ve bir video hazırlamak / bir sunum yapmak) - 2 görev: Disiplin alanını etkilemiş bir kişi hakkında sözlü sunum yapmak - Basın incelemesi yapmak |
Kaynaklar | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan dönem ders dosyası |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Konuşma etkinliği: kendinizi tanıtın, akademik ve profesyonel projenizi sunun |
2 | Projenin 1. Adımı: İletişim dünyasından iki kişiyle röportaj |
3 | Metin analizi |
4 | Metin analizi |
5 | Sunumlar |
6 | Sunumlar |
7 | Yazılı anlatım etkinliği |
8 | Metin analizi |
9 | Metin analizi |
10 | Döküman Analizi |
11 | Konuşma etkinliği |
12 | Sözlü sunumlar |
13 | Sözlü sunumlar |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Konuşma etkinliği: kendinizi tanıtın, akademik ve profesyonel projenizi sunun |
2 | Projenin 1. Adımı: İletişim dünyasına 2 ile röportaj |
3 | Metin analizi |
4 | Metin analizi |
5 | sunumlar |
6 | sunumlar |
7 | Yazılı anlatım etkinliği |
8 | Metin analizi |
9 | Metin analizi |
10 | Döküman Analizi |
11 | Konuşma etkinliği |
12 | Sözlü sunumlar |
13 | Sözlü sunumlar |
14 | Kurs özeti |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 40 |
Toplam | 200 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 100 | 30 |
Sunum | 100 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 100 | 60 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 300 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | |||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | |||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | |||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | |||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | |||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | |||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | |||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
Sunum | 2 | 1 | 2 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |