Kamu Politikaları Analizi(SP401)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SP401 | Kamu Politikaları Analizi | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Yeşeren ELİÇİN ARIKAN yeseren.elicin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1960'ların sonlarında ortaya çıkan kamu politikası analizi, düşünce kuruluşları, üniversite araştırma merkezleri, devlet kurumları ve sivil toplum kuruluşları için çok önemli bir yere sahiptir. Kamu politikası analizi esas olarak vatandaşları kamusal karar alma süreçleri konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Kamu politikaları analizi kamu otoritelerinin toplum içindeki eylemlerini inceler, bunu yaparken de devlet müdahalesinin doğası ve biçimleriyle ilgilenir. Politikaların ortaya çıkması, formüle edilmesi, benimsenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini analiz eder. |
İçerik |
Bu ders öğrencilere kamu politikası analizinin ortak dilini ve mantığını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bir yandan kamu politikası analizi yöntemlerini incelerken diğer yandan da kamusal sorunlara (örneğin sağlık hizmetlerine erişim, sosyal yardım) çözüm bulmak için politika çözümleri geliştirmenin zorluklarını tartışır. Ders kapsamında, Türkiye'de olduğu kadar Avrupa ülkelerinde de tasarlanan ve yürütülen politika çözümlerine dair örnekler ele alınmakta ve analiz edilmektedir. Ders iki bölüm halinde düzenlenmiştir. Birinci bölüm, öğrencilere kamu politikası analizinin tanıtılmasını amaçlar. Bu çerçevede analizin önemi, analistlerin rolü ve politika analistlerinin çalıştığı farklı parametreler ve kamu politikası analizinin temel yöntemleri ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise öğrenciler tarafından yapılan kamu politikası analizleri çerçevesinde Türkiye ve Avrupa ülkelerinden seçilen çeşitli kamu politikaları örnekleri incelenmekte ve analiz edilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dönem sonunda, öğrencilerin kavramsal yetkinlik ve uygulamaya dair deneyim konularında aşağıdaki kazanmaları elde etmeleri hedeflenmektedir: -Kamu politikalarını analiz etmek için eleştirel düşünme; -Kamu politikalarını tanımlama ve analiz etme; -Alternatif politika çözümlerinin artılarını ve eksilerini değerlendirme; -Alternatif çözümleri karşılaştırma; -Kütüphane araştırması, web araştırması, literatür taraması, bilgi kaynakları ile görüşmeler yapma, fikir üretmek için beyin fırtınası yapma ve verileri analiz etme, Basit veri analizini gerçekleştirin -Kamu politikalarının kapsamlı, dengeli ve titiz bir analizi; -Analiz sonuçlarını politika tavsiyelerine dönüştürmek; -Analiz süreçlerinde etik konuları dikkate alma ve özen gösterme. |
Öğretim Yöntemleri |
Pedagojik yöntem dersin teorik içeriğinin öğretilerek, öğrencilerden bu bilgiyi alanda uygulamaları, yani bir kamu politikası üzerinde çalışarak analiz etmelerinin istenmesi üzerine dayanmaktadır. Somut olarak : Dersin öğretim üyesi tarafından verilen seminerler, Kamu politikası örnekleri üzerine tartışmalar, Bir kamu politikası ya da programı üzerine aşamalı biçimde gerçekleştirilecek bir analiz ve analizin sözlü ve yazılı sunumu, Ara sınav. Final sınavı |
Kaynaklar |
Bibliographie obligatoire 1. HASSENTEUFEL, Patrick (2009), Sociologie politique : L’action publique, Paris : Armand Colin. (Consultable en ligne sur Cairn.info) 2. BOUSSAGUET, L. et. al (2019), Dictionnaire des politiques publiques. 5e édition entièrement revue et corrigée. Presses de Sciences Po, « Références »,. URL : https://www.cairn.info/dictionnaire-des-politiques-publiques--9782724625110.htm 3. PARSONS,W. (1995), Public Policy. An Introduction to the Theory and Practice of Policy Analysis, Cheltenham,U.K.: Edward Elgar Publishing. Bibliographie recommandée 4. LANGOT, F. & PETIT, P. (2020). Évaluation des politiques publiques. Revue française d'économie, vol. xxxv(1), 3-18. https://doi.org/10.3917/rfe.201.0003 5. LECA, J. (2012). L'état entre politics, policies et polity: ou peut-on sortir du triangle des Bermudes ?. Gouvernement et action publique, vol. 1(1), 59-82. https://doi.org/10.3917/gap.121.0059 6. FISCHER, F., Gerald J. Miller, GJ, SIDNEY, MS (2007). Handbook of Public Policy Analysis : Theory, Politics, and Methods, London: CRC Press. Bibliographie générale ANDERSON, J.A. (2000), Public Policy-Making, (4th ed.), Boston,Ma., Houghton Miffin. BALME, R., FAVRE, A. et MABILEAU, A. (1999), Les nouvelles politiques locales, Presses de Science po. BARDACHE.(2000) A Practical Guide for Policy Analysis. Chatham, N.J. Chatham House. BOUSSAGUET Laurie et alii, (dir.) (2004), Dictionnaire des politiques publiques, Paris : Presses de Sciences Po. Conseil scientifique de l’évaluation (France) (1996), Petit guide de l’évaluation des politiques publiques, Paris : La documentation française. Dictionnaire de la science politique et des institutions politiques, (2000) Paris, 4 e édition, Armand Colin. DURAN, P (1999) Penser l’action publique, Paris : LGDJ. ELICIN, Y. (2014), Neoliberal transformation of the Turkish city through the Urban Transformation Act, Habitat International, 41, 150-155. ERKUL, H. GÖKDEMİR, L. (2007) Kamu Politikaları 1, Ankara: Detay. GAUDIN Jean-Pierre (2004), L'action publique. Sociologie et politique, Paris : Presses de Sciences Po et Dalloz. GUESS,G.M. et PAUL G. FARNHAM. (2000). Cases in public policy, 2 nd ed.,Washington,Dc Georgetown University Press. (361.61 GUE 2000) HOWLETT, M. et RAMESH, M. (1995) Studying Public policy. Totonto: Oxford U. Press. KESSLER M-C, LASCOUMES P, SETBON M, THOENIG J-C. (1998) (sous la dir.) Evaluation des politiques publiques, L'Harmattan. KUBLER, D. & de MAILLARD, J. (2009) Analyser les politiques publiques, Presses universitaires de Grenoble. LABORIER,P. (2003) (Éd.) Historicité de l’action publique, Paris : PUF. LACASSE, F. (1995) Mythes, savoirs et décisions politiques, Paris : PUF. LAGROYE Jacques, BASTIEN François, SAWICKI Frédéric (2002), Sociologie politique, Paris : Presses de Sciences Po et Dalloz. Le GALES P. et P. LASCOUMES (2005) (dir.), Gouverner par les instruments, Paris : Presses Universitaires de Sciences-Po. LECOINTE , M. (1998), Les enjeux de l'évaluation. Paris : L'Harmattan. MASSARDIER Gilles (2003), Politiques et action publiques, Paris : Armand Colin. MENY Y., MULLER P., Quermonde J.L. (1994) (sous la dir.de), Politiques Publiques en Europe, L'Harmattan. MENY, Y. (1984), Les politiques des autorités locales, Traité de Science Politique, GRAWITZ, M., LECA, Jean (sous la dir.) tome 4, Paris : PUF. MONNIER, E. (1992), Évaluations de l'action des pouvoirs publics, Paris, THOENIG, Jean Claude, (1984) Les politiques publiques, Traité de Science Politique, GRAWITZ, M., LECA, Jean (sous la dir.) tome 4, Paris : PUF, (pp. 1-59). WILDAVSKY Aaron (1996), Analyse de politiques et PPBS, LACASSE Jean-François et THOENIG Jean-Claude (dir.), L'action publique. Morceaux choisis de la revue Politiques et management public, Paris : L'Harmattan, (249-275). (351.007 2 ACT, 1996). WILDAVSKY, A. (1979), Speaking Truth to Power. The Art and Craft of Policy Analysis, Boston: Little Brown and Co. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Kavramlar, kamu politikası analizinin bir disiplin olarak gelişimi |
3 | Kavramlar, kamu politikası analizinin bir disiplin olarak gelişimi |
4 | Sorunların kamu otoritelerinin gündemine alınması, karar alma süreci |
5 | Politikaların uygulanma süreci |
6 | Öğrencilerin ön sunumları |
7 | Kamu politikalarının değerlendirilme süreci |
8 | Kamu politikalarının değerlendirilme süreci ve sonlandırılması |
9 | Ara sınav |
10 | Öğrenci sunumları |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 1 | 10 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | X | ||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | X | ||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | X | ||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | X | ||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | X | ||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | X | ||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | X | ||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | X | ||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | X | ||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 9 | 4 | 36 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |