İş Etiği(G497)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G497 | İş Etiği | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | JEAN MICHEL BALASQUE jmbalasque@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, iş etiği ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesini ve işletmelerde karşılaşılacak farklı alanlardaki etik problemleri ve çözüm yollarının öğretilmesini amaçlamaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Etiğe giriş ve genel kavramlar 2. Hafta: Felsefi etik kuramları 3. Hafta: Ahlakın sosyolojisi 4. Hafta: Ahlak psikolojisinin temel kavramları 5. Hafta: Ahlak psikolojisi ve kuramlar 6. Hafta: Etik körleşme 7. Hafta: ARA SINAV 8. Hafta: İş etiğine giriş 9. Hafta: İşletmelerde karşılaşılan etik problemler 10. Hafta: İşletmelerde etik sorumluluk ve KSS 11. Hafta: Etik karar verme ve liderlik 12. Hafta: İşletme içi etik program geliştirme 13. Hafta: İş etiği ve hukuki düzenlemeler 14. Hafta: Saha araştırması sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Farklı sosyal bilim alanlarında etik kavramına yaklaşımları bilmelidir. 2. İşletmelerde karşılaşılan etik problemleri ve dilemmaları bilmelidir. 3. İş yaşamında etik problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmelidir.. 4. İşletmelerde etkili etik program oluşturabilmelidir. 5. Etik kodlara uygun bir stratejinin işletme açısından fayda ve avantajlarını öğrenmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım ve proje uygulaması |
Kaynaklar |
Armstrong, Walter (2008). Moral Psychology. Cambridge, MA: MIT Press. Bloom, P. (2013). Just Babies: The Origins of Good and Evil. Penguin: New York. Brenkert, G. (2010). The Oxford Handbook of Business Ethics. Oxford: UK. Darwall, S. (1998). Philosophical Ethics. Westview: Oxford. Drumwright, M. & Murphy, P. (2004). How Advertising Practitioners View Ethics : Moral Muteness, Moral Myopia, and Moral Imagination, Journal of Advertising. 33: 2 Hitlin, S & Vaisey, S. (eds) (2010). Handbook of the Sociology of Moralitiy. Springer: New York. Luetge, C. (2013). Handbook of the Philosophical Foundations of Business Ethics. Springer: New York. Palazzo, G. (2012). Ethical Blindness, Journal of Business Ethics, 109 / 3. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | |||||
11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | |||||
12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 2 | 2 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |