Örgütsel Davranış(G222)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| G222 | Örgütsel Davranış | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | G221 |
| Derse Kabul Koşulları | G221 |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Belgin BAHAR belginkaygan@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste, işletme öğrencilerine iş ortamında bireylerin psikolojik ve sosyal işleyişini öğretmeyi amaçlanmaktadır. |
| İçerik |
1. Ders: Örgütsel davranış (Tanım, etkileyen faktörler, tarihçe) 2. Ders : Algı 3. Ders: Tutumlar 4. Ders: Motivasyon ve öğrenme 5. Ders: Grup dinamiği 6. Ders: Ekip geliştirme 7. Ders: İletişim ve çatışma yönetimi 8. Ders: Liderlik 9. Ders: Vize 10. Ders: Vaka incelemeleri (sunum) 11. Ders: Vaka incelemeleri (sunum) 12. Ders: Vize 13. Ders: Örgütsel değişim ve stres 14. Ders: Ödev sunumları |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. İş ortamında insan davranışını açıklayan kavram ve teorilere hakim olabilmelidir. 2. İş ortamında insan davranışına etki eden psikolojik faktörleri tanıyabilmelidir. 3. İş ortamında insan davranışına etki eden sosyo-kültürel faktörleri tanıyabilmelidir. 4. Vaka incelemelerinde öğrenilen kavram ve teorileri kullanabilmelidir. 5. Örgütsel davranış kavram ve teorileri çerçevesinde yönetsel sorunlara çözüm önerisinde bulunabilmelidir. |
| Öğretim Yöntemleri | Vaka incelemesi |
| Kaynaklar | Robbins & Judge, Comportement Organisationnel, Pearson Education |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Örgütsel davranış (Tanım, etkileyen faktörler, tarihçe) |
| 2 | Algı |
| 3 | Tutumlar |
| 4 | Motivasyon ve öğrenme |
| 5 | Grup dinamiği |
| 6 | Ekip geliştirme |
| 7 | İletişim ve çatışma yönetimi |
| 8 | Liderlik |
| 9 | Vize |
| 10 | Vaka incelemeleri (sunum) |
| 11 | Vaka incelemeleri (sunum) |
| 12 | Vize |
| 13 | Örgütsel değişim ve stres |
| 14 | Ödev sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
| Proje | 2 | 30 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 4 | 60 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
| 2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
| 3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
| 4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
| 5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
| 6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
| 7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
| 8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
| 9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
| 10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | X | ||||
| 11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | X | ||||
| 12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
| Sunum | 1 | 8 | 8 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Proje | 2 | 8 | 16 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


