Metodoloji II(G188)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| G188 | Metodoloji II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | HALE DİLEK SÜER hdsuer222@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | - |
| İçerik | - |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | « Université du XXIe siècle »[« 21. Yüzyılda Üniversite »] |
| 2 | « François Ier et Soliman à Écouen » « Aimée Roxelane »[« I. François ve Süleyman Écouen’da » « Aimée Roxelane » (Hürrem) ] |
| 3 | « WikiLeaks, imprécateur »[« WikiLeaks lâneti »] |
| 4 | « Les Belges au bord du divorce. La séparation serait une menace pour l’Europe»[« Belçika ayrışmanın eşiğinde. Bu ayrılık Avrupa için bir tehdit oluşturabilir. »] |
| 5 | « Malgré la crise, les éditeurs se lancent »[« Krize rağmen yayıncılar atakta »] |
| 6 | « Henri Matisse. L’Ouverture de l’espace picturale 1930-1940 »[« Henri Matisse. Resmin mekânsal açılımı »] |
| 7 | Ara Sınav « La littérature est née en Occitanie »[« Edebiyat Occitan’da doğdu »] |
| 8 | « Après le règne du nucléaire, place à la cohabitation énérgétique »[ « Nükleer enerji, egemenliğini « enerjiler birlikteliği »’ne bırakıyor »] |
| 9 | « De Gaulle, intime. Un homme libre »[«Tüm mahremiyetiyle De Gaulle. Bir özgür adam »] |
| 10 | « Alimentation, la vague nature »[« Beslenmede doğal ürünler dalgası »] |
| 11 | « Des Espagnols très en vogue »[« İspanyol sanatçılar revaçta »] |
| 12 | « Les Etats-Unis traduisent encore trop peu de livres »[« Amerika’da hala çok az yabancı eser çevriliyor »] |
| 13 | « Tendance. Bonne nouvelle! Les entreprises recommencent à embaucher des jeunes diplômés. »[« İş hayatında trend. Şirketler artık yeni mezunları işe alıyor »] |
| 14 | « Le Burn-Out Maternel »[« Analık görevinin dayanılmaz hale geldiği nokta »] |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 50 |
| Toplam | 100 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 50 | 50 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 50 | 50 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
| 2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
| 3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
| 4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
| 5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
| 6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
| 7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
| 8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
| 9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
| 10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | X | ||||
| 11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | X | ||||
| 12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Sunum | 1 | 9 | 9 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


