Metodoloji II(G188)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G188 | Metodoloji II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | HALE DİLEK SÜER hdsuer222@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - |
İçerik | - |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | « Université du XXIe siècle »[« 21. Yüzyılda Üniversite »] |
2 | « François Ier et Soliman à Écouen » « Aimée Roxelane »[« I. François ve Süleyman Écouen’da » « Aimée Roxelane » (Hürrem) ] |
3 | « WikiLeaks, imprécateur »[« WikiLeaks lâneti »] |
4 | « Les Belges au bord du divorce. La séparation serait une menace pour l’Europe»[« Belçika ayrışmanın eşiğinde. Bu ayrılık Avrupa için bir tehdit oluşturabilir. »] |
5 | « Malgré la crise, les éditeurs se lancent »[« Krize rağmen yayıncılar atakta »] |
6 | « Henri Matisse. L’Ouverture de l’espace picturale 1930-1940 »[« Henri Matisse. Resmin mekânsal açılımı »] |
7 | Ara Sınav « La littérature est née en Occitanie »[« Edebiyat Occitan’da doğdu »] |
8 | « Après le règne du nucléaire, place à la cohabitation énérgétique »[ « Nükleer enerji, egemenliğini « enerjiler birlikteliği »’ne bırakıyor »] |
9 | « De Gaulle, intime. Un homme libre »[«Tüm mahremiyetiyle De Gaulle. Bir özgür adam »] |
10 | « Alimentation, la vague nature »[« Beslenmede doğal ürünler dalgası »] |
11 | « Des Espagnols très en vogue »[« İspanyol sanatçılar revaçta »] |
12 | « Les Etats-Unis traduisent encore trop peu de livres »[« Amerika’da hala çok az yabancı eser çevriliyor »] |
13 | « Tendance. Bonne nouvelle! Les entreprises recommencent à embaucher des jeunes diplômés. »[« İş hayatında trend. Şirketler artık yeni mezunları işe alıyor »] |
14 | « Le Burn-Out Maternel »[« Analık görevinin dayanılmaz hale geldiği nokta »] |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 50 | 50 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 50 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | X | ||||
11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | X | ||||
12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Sunum | 1 | 9 | 9 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |