Siyaset Sosyolojisi(SOC325)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC325 | Siyaset Sosyolojisi | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Hüseyin Özgür ADADAĞ oadadag@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, tarihsel bir siyaset sosyolojisi ile modern siyaset teorisinin temelleri arasında gidip gelerek « siyasal olan »a dair bir bakış açısı geliştirmeyi hedeflemektedir. |
İçerik | Ders şu sorular etrafında şekillenecektir : Modern iktidarın doğası nasıldır ? Egemenlik nedir ? Bu amaçla ulus-devletin gelişim çizgisini ve egemenlik, milliyetçilik, totalitarizm, emperyalizm ve sömürgecilik gibi ilgili konuların doğuşunun ana hatlarını takip etmeye çalışacağız |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Siyaset ve toplum ilişkisinin genel bir değerlendirmesini sunmak ve öğrencileri siyaseti anlamak ve tahlil etmek için gerekli teorik araçlarla tanıştırmak. |
Öğretim Yöntemleri | Sınıfta öğrencilerin sunuşlar ve tartışmalar aracılığıyla derse katılımı, film gösterimi, makale ve kitap bölümlerinin okunması |
Kaynaklar |
Yves Déloye, Sociologie historique du politique (Nouvelle édition) Paris, La Découverte, 2003 Philippe Braud, Sociologie politique, LGDJ, 2008. in Peter R. Evans, Dietrich Ruesdchemeyer, and Theda Skocpol, eds., Bringing the State Back In (Cambridge University Press, 1985) Catharine A. MacKinnon, Toward a feminist theory of the state, Harvard University Press, 1989. ARENDT, Le système totalitaire (Seuil) HOBBES, Léviathan (Sirey). ROUSSEAU, Du contrat social (Points/Seuil). MARX, Le dix-huit brumaire de Louis Bonaparte (Editions Sociales). WEBER Max, Economie et société (Plon). |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Genel giriş ve tanıtım |
2 | Siyasi modernliğe giriş |
3 | Toplumsal sözleşme üzerine |
4 | Fransız Devrimi ve siyaset sosyolojisinin mitlerinin doğuşu |
5 | 18. Brumaire ve sınıf analizi |
6 | Devlet ve devrim |
7 | Arasınav |
8 | Film gösterimi |
9 | Devlet, ulus ve sivil toplum |
10 | Totalitarizm |
11 | Toplumsal hareketler ve değişim |
12 | Eleştirel yaklaşımlar : Feminizm, Postkolonyal teori |
13 | Siyasal duygulanımlar ve duyguların siyaseti |
14 | Genel değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | |||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | |||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | |||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X | ||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | X | ||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | X | ||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |