Siyasal iletişim(COM416)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM416 | Siyasal iletişim | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Özlem DANACI YÜCE odanaci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin farklı yaklaşımlarla siyasal iletişim kavramını, stratejisini, sürecini ve aşamalarını öğrenmelerine; bir kampanya sürecini analiz edebilmelerine ve siyasetteki yerine, önemine, seçmenler ve seçim sonuçları açısından etkilerini değerlendirebilmelerine olanak sağlayacak bilgi birikimini kazandırmaktır. |
İçerik |
1. hafta: Tanışma ve dersin genel çerçevesinin sunumu 2. hafta: Temel kavramlar ve tanımlar 3. hafta: Siyasal iletişimin farklı boyutları ve teorik yaklaşımlar 4. hafta: İletişim ve siyaset: Anahtar kavramlar -kamusal alan -kamuoyu -siyasal aktörler -siyasal toplumsallaşma -siyasal kültür 5. hafta: Siyasetin “medyatikleşmesi” ve sonuçları 6. hafta: Kamuoyu araştırmaları ve siyasette kullanımı 7. hafta: Vize sınavı 8. hafta: Siyasal iletişimde medyanın konumuna ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve modeller 9. hafta: Suskunluk sarmalı, Gündem belirleme 2. aşama gündem belirleme (çerçeveleme, öne çıkartma, gündemden düşürme 10. hafta: Siyasal kampanya süreci ve aşamaları 11. hafta: Siyasal reklam 12. hafta: Ulusal ve uluslararası kampanya örneklerinin değerlendirilmesi 13. hafta: Siyasal iletişim alanına eleştirel yaklaşımlar 14. hafta: Uzman konuk ile tartışma |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Siyasal iletişim kavramını tanımlar, - Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları (terminolojiyi) tanır, - Siyasal kampanya sürecini ve evrelerini bilir, - Medya ve demokrasi ilişkisini eleştirel açıdan kavrar, - İyi bir kampanya stratejisinin nasıl olması gerektiğini bilir, - Siyasal iletişimin seçmenler açısından sonuçları ve etkilerini kavrar, - Kamuoyu araştırmalarının siyasal iletişim sürecindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze ders anlatımı |
Kaynaklar |
- Ders notları - Pierre Bourdieu, L’Opinion Publique N’Existe Pas, Questions de Sociologie, Paris : Editions de minuit, 1985, 222-235. - Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Ankara: Vadi yay., 1998 - Sevda Alankuş (Der.), Medya ve Toplum, Habercinin El Kitabı Dizisi: 1, İstanbul: BİA yay., 2003 - Elisabeth Noelle-Neumann, Kamuoyu. Suskunluk Sarmalının Keşfi, 4. Baskı, Çev. Murat Özkök, Ankara:Dost Kitabevi, 1998 - Ferruh Uztuğ, Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat, 2004 - Erkan Yüksel, Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya: Çizgi Kitabevi yay., 2001 - Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: MediaCat, 2002 - Arsev Bektaş, Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam yay., 1996 - Abdullah Özkan (Ed.), Siyasetin İletişimi, İstanbul: Tasam yay., 2009 - Abdullah Özkan, Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul: Tasam yay., 2007 - Aysel Aziz, Siyasal İletişim, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yay., 2007 - Darren G. Lilleker, Siyasal İletişim. Temel Kavramlar, Y. Devran, A. Nas, B. Ekşi, Y. Göksun (Eds), İstanbul: Kaknüs yay., 2013 - Jacques Gerstlé, La Communication Politique, Paris: Armand Colin, 2007 - Andrew Chadwick, Internet Politics, New York: Oxford University Press, 2006 - www.siyasaliletisim.org |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin genel çerçevesinin sunumu |
2 | Temel kavramlar ve tanımlar |
3 | Siyasal iletişimin farklı boyutları ve teorik yaklaşımlar |
4 | İletişim ve siyaset: Anahtar kavramlar -kamusal alan -kamuoyu -siyasal aktörler -siyasal toplumsallaşma -siyasal kültür |
5 | Siyasetin “medyatikleşmesi” ve sonuçları |
6 | Kamuoyu araştırmaları ve siyasette kullanımı |
7 | Vize sınavı |
8 | Siyasal iletişimde medyanın konumuna ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve modeller |
9 | Suskunluk sarmalı, Gündem belirleme 2. aşama gündem belirleme (çerçeveleme, öne çıkartma, gündemden düşürme |
10 | Siyasal kampanya süreci ve aşamaları |
11 | Siyasal reklam |
12 | Ulusal ve uluslararası kampanya örneklerinin değerlendirilmesi |
13 | Siyasal iletişim alanına eleştirel yaklaşımlar |
14 | Uzman konuk ile tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 1 | 60 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | |||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | |||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | |||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | X | ||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | X | ||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 24 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 48 | 48 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |